Sveriges Team 17 föll mot Finland i Piteå den 25 augusti

Sverige föll mot Finland med 2-4 (0-1, 0-1, 2-2) lördagen den 25 augusti 2018 i den tredje av tre landskamper.

Sveriges Team 17 spelade tre landskamper mot Finland i LF Arena, Piteå, under tiden den 23-25 augusti 2018.

Tre landskamper mot Finland
23-25 augusti 2018
LF Arena, Piteå, Sverige

Lördagen den 25 augusti 2018

Matchfakta:

Sverige-Finland 2-4 (0-1, 0-1, 2-2)
Period ett: 00.58 0-1 Aatu Räty assist Eero Niemi och Topi Niemelä, 02.14 utv 2 min Jesse Seppälä, hooking, 06.51 utv 2 min Roby Järventie, hooking, 07.39 utv 2 min Kasper Puutio, cross-checking, 13.14 utv 2 min William Eklund, hooking, 19.40 utv 2 min Emil Andraee, hooking
Skott: 8-6.
Period två: 04.23 utv 2 min Erik Hedlund, interference, 06.57 utv 2 min Theo Nordlund, tripping, 08.10 0-2 Eero Niemi assist Joel Määttä och Kasper Puutio, 08.28 utv 2 min Roby Järventie, hooking, 16.15 utv 2 min Aatu Räty, cross-checking, 18.02 utv 2 min William Eklund, roughing, Jesse Seppälä, roughing
Skott: 15-8.
Period tre: 01.30 utv 2 min Ivari Säkkinen, hooking, 06.51 0-3 Kasper Puutio assist Oliver Suni och Roni Hirvonen, 06.59 1-3 William Hallén assist Daniel Torgersson, 07.05 utv 2 min Joel Määttä, high-sticking, 07.21 2-3 Erik Hedlund assist Emil Andrae och Zion Nybeck i power play spel fem mot fyra, 19.24 2-4 Ivari Säkkinen assist Aatu Räty och Nikolas Ketonen i spel fem mot sex, mål i tom bur
Skott: 8-8. Totalt: 31-22.
Utvisningar: Sverige 5x2 min. Finland 8x2 min
Domare: Jimmy Andersson, Sverige, Hampus Springare, Sverige
Publik: 202

Matchens lirare:
Sverige: Wiktor Nilsson
Finland: Roni Hirvonen

OBS! Dessa matchfaktauppgifter är preliminära och kan komma att ändras efter uppgifterna i Official Game Sheet

Calle Clang vaktade det svenska målet 00.0059.12 och 59.24-60.00, 21 skott på mål, 3 insläppta mål, 1 skott, 1 mål i tom bur

Samtliga landskamper livesändes i Piteå, dvs U17 Sverige-Finland x 3. Se: www.svenskhockey.tv

LANDSKAMPERNA ONLINE

Landskamperna kunde följas online här: http://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Overview/9534 där också resultat, matchfakta, och statistik, individuellt och lagvis finns.

LANDSKAMPERNA

23. Mateusz Szurowski
24. Alexander Ljungkrantz
27. Wiktor Nilsson

Svenska Ishockeyförbundet är ett av Sveriges största idrottsförbund med 392 föreningar i 22 distrikt och drygt 68 000 spelare och domare. 2 301 ishockeylag samsas i 362 ishallar runt om i landet.

Ishockeyns stämma avslutad: Anders Larsson omvald som ordförande och direkt upp- och nedflyttning till SHL och Hockeyallsvenskan införs15.6.2019 10:28:44 CESTPressmeddelande

Idag lördag den 15 juni avslutades Svenska Ishockeyförbundets Förbundsmöte i Stockholm. Anders Larsson omvaldes till ordförande och förbundsmötet beslutade att från säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn. I övrigt beslutade Förbundsmötet att förstärka det regionala stödet till ishockeyföreningarna i hela landet genom regionala s.k. sportkontor.

Direkt upp – och nedflyttning mellan SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan föreslås från säsongen 2020/2129.5.2019 11:14:31 CESTPressmeddelande

Idag presenterar Svenska Ishockeyförbundets styrelse sitt förslag på hur modell för upp- och nedflyttning i SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan bör se ut framöver. Förslaget är att istället för som i nuvarande modell där två lag från underliggande serie har möjlighet att kvalificera sig, från säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn. Styrelsens förslag bygger på att ligorna är med och bestämmer vilken modell som ska gälla för att avgöra vilka dessa lag är.

Ishockey-VM 2025 spelas i Sverige24.5.2019 10:41:17 CESTPressmeddelande

Sedan två veckor har det pågått en riktig ishockeyfest i Bratislava, Slovakien. En hockeyfest som kommer tillbaka till Sverige år 2025 efter att Internationella Ishockeyförbundet (IIHF) idag utsett Sverige till arrangör för ishockey-VM år 2025. Ishockey-VM har de senaste åren verkligen varit riktiga ishockeyfester, både på plats i arenan och framför TV:n. Vi minns upplevelserna och bilderna från Köln och Köpenhamn där en gul vägg av svenska fans lyfte fram Tre Kronor till dubbla VM-guld. Nu får alla fans, men också de som ännu inte upptäckt ishockeyn chansen att uppleva samma hockeyfest i Sverige igen.