Sveriges Team 17 samlas för läger i Furudal 24–27 augusti

Magnus Hävelid, huvudcoach för Team 17 har tagit ut truppen som samlas under ett läger i Furudal under perioden 24–27 augusti 2020.

Här ser du hela truppen:

MÅLVAKTER

18.00 Team 17 – Mora IK J20, Jalas Arena

Torsdagen den 27 augusti 2020
09.35 Team 18/Småkronorna – Team 17, Furudals Hockeycenter

Matcherna kommer att sändas via svenskhockey.tv

CORONAPANDEMIN

Med anledning av Coronapandemin och Folkhälsomyndighetens riktlinjer om folksamlingar om max 50 personer kommer publik, föräldrar, agenter, scouter och övriga besökare inte att kunna delta under lägersamlingarna i augusti.

- Det är såklart jättetråkigt att inte kunna öppna dörrarna till alla som vill titta på vår verksamhet och våra juniorlandslag. Men samtidigt måste vi ta vårt ansvar gentemot spelare, ledare och andra för att stoppa smittspridningen av covid-19. Från Svenska Ishockeyförbundets sida vill vi göra allt vi kan för att ta ansvar för en säker miljö utifrån Coronapandemin, säger Olof Östblom, Tävlingschef på Svenska Ishockeyförbundet.