Svenska BasketbollförbundetSvenska Basketbollförbundet

Sveriges trupp mot Lettland

Sverige mönstrar samma lag som senast mot Frankrike, vilket innebär att Farhiya Abdi inte kommer till spel utan vilas även i åttondelsfinalen mot Lettland.

Sveriges trupp mot Lettland

#5 Kalis Loyd
#6 Frida Eldebrink
#7 Klara Lundquist
#8 Ellen Nyström
#9 Elin Eldebrink (K)
#10 Danielle Hamilton Carter
#11 Regan Magarity
#13 Binta Drammeh
#14 Louice Halvarsson
#15 Josefin Vesterberg
#17 Amanda Zahui

EuroBasket 2019, Åttondelsfinal
Sverige-Lettland
17.30 (svensk tid), Arena Riga
Matchen sänds på SVT och TV3
Statistik: http://bit.ly/StatsSVELET

Sverige gör rekordhopp på världsrankingen8.11.2019 16:41:19 CETPressmeddelande

Det svenska damlandslaget hoppar upp på 22:a plats på FIBA:s nya världsranking som släpptes idag. Anledningen är naturligtvis det framgångsrika kvalet och EM-succén som kronan på verket. – Självklart glädjande att damlandslaget hamnar så högt upp men nya utmaningar väntar och inga rankingar i världen är viktigare än framtida framgångar, säger landslagschefen Fredrik Joulamo. Sverige spelar nästa vecka EM-kvalmatcher mot Israel och Montenegro.