Sverigesuccén fortsätter – Vings maskotar Lollo & Bernie ger sig ut på turné

När många barnfamiljer i fjol fick semestra på hemmaplan, lanserade Ving ”Hemester med Lollo & Bernie” i samarbete med Nordic Choice. Satsningen blev en succé och i sommar blir maskotarna och deras populära Kids Club fasta inslag på tre hotell i Stockholm, Göteborg och Malmö där Ving erbjuder prisvärda hotellpaket för hela familjen. I tillägg lanseras även ”Lollo & Bernie On Tour” där maskotarna ger sig ut på Sverigeturné med besök på ett tiotal Quality-hotell från norr till söder.

Lollo och Bernie On Tour

- Lollo & Bernies närvaro på Nordic Choice-hotellen i fjol blev en succé. Vi är därför väldigt glada att vi kan utveckla samarbetet med en lång Sverigeturné. Och att vi återigen kan erbjuda prisvärda hotellpaket med Lollo & Bernie Kids Club på tre utvalda Quality Hotel. Det här är en unik möjlighet för oss att skapa nya och härliga upplevelser på hemmaplan med målsättningen att så många barn som möjligt ska få chansen att träffa Lollo & Bernie, inte bara på våra familjehotell utomlands, utan nu också här i Sverigesäger Fredrik Henriksson, nordisk kommunikationschef Ving.

”Lollo & Bernie OTour”
Med start den 18 juni inleds en två månader lång turné genom Sverige. Lollo & Bernie On Tour sker även parallellt i grannlandet Norge och totalt kommer nästan hälften av kedjans 60 hotell att få besök. På hotellen anordnas Lollo & Bernies Mini Disco, tipspromenad och många andra spännande aktiviteter. Det kommer även att bjudas på Lollo & Bernie Show för hela familjen.

- Man kan inte låta bli att le när Lollo & Bernie gör entré. Som vilka världsstjärnor som helst så intar de rummet och ger allt. Sommaren 2020 och under vinterhalvåret har barnen kunnat träffa dem på ett antal utvalda hotell i Sverige och Norge, men nu har tiden kommit för en ordentlig turné. Det har blivit dags för Lollo & Bernie On Tour, säger Nordic Choice Hotels ägare Petter Stordalen.

Ambitionerna för samarbetet mellan Nordic Choice Hotels och Ving är stora och förutom Lollo & Bernie On Tour kommer alla barn som checkar in på något Quality Hotel att få en Lollo & Bernie aktivitetsbok, pennor och ett särskilt välkomstmeddelanden på rummet. Därutöver erbjuds maskotarnas egen barnmeny och glasskortDet kommer även att även att finnas Lollo & Bernie-produkter från Teddykompaniets nya kollektion till försäljning, som till exempel de populära Lollo & Bernie-kramdjuren.

Prisvärda hotellpaket med Lollo & Bernie

I sommar finns Lollo & Bernie och deras Kids Club på Quality Hotel Friends i Stockholm, Quality Hotel View i Malmö samt nyöppnade Quality Hotel The Weaver i Göteborgsområdet. Precis som i fjol erbjuder Ving prisvärda paketlösningar med en eller två nätters övernattningar. I paketen ingår bland annat Lollo & Bernie Kids Club, frukost och middag samt familjerum. Barn upp till 12 år äter gratis.

På hotellen finns Lollo & Bernie på plats och även deras Kids Club där roliga aktiviteter såsom pyssel, lek och Mini Disco erbjuds.

Alla aktiviteter som sker på hotellen är i enlighet med myndigheternas restriktioner och Nordic Choice Hotels trygghetssatsning Safe Stay.

Prisexempel1 990 kronor för 2 vuxna och 1 barn med en övernattning, inklusive frukost, middag för hela familjen samt aktiviteter med Lollo & Bernie. Frånpriset gäller för hela sommaren, oavsett hotell.

Turnéplan

Lollo & Bernie On Tour startar i Kristianstad den 18 juni och avslutas på Arlanda Expo utanför Stockholm den 22 augusti. Under turnén kommer följande platser besökas*:

18-20 juni: Quality Hotel Grand, Kristianstad

29 juni-1 juli: Quality Hotel Prisma, Skövde

2-4 juli: Quality Hotel Royal Corner, Växjö

7-11 juli: Quality Hotel Sundsvall

14-18 juli: Quality Hotel Luleå

21-22 juli: Quality Hotel Ekoxen, Linköping

23-25 juli: Quality Hotel Globe, Stockholm

28 juli-1 augusti: Quality Hotel Ekoxen, Linköping

4-8 augusti: Quality Hotel Winn, Göteborg

11-12 augusti: Quality Hotel Waterfront, Göteborg

13-15 augusti: Quality Hotel Grand, Kristianstad

20-22 augusti: Quality Hotel XPO, Arlanda

*med reservation för eventuella förändringar

Läs mer om Vings hotellpaket och "Lollo & Bernie On Tour" här

Lollo och Bernie On Tour
Lollo och Bernie tillsammans med Petter Stordalen
Lollo och Bernie Mini Disco

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie. Ving ägs av Petter Stordalens Strawberry Group, Altor Funds och TDR Capital.

Fullbokade charterflyg när Ving drar igång sommarsäsongen5.5.2021 07:43:19 CEST | Pressmeddelande

Nu på morgonen lyfter Vings första flyg för sommarsäsongen från Arlanda och avgången, som går till Gran Canaria, är helt fullbokad. Och trenden fortsätter även de närmaste veckorna där de kommande tre avgångarna är så gott som fulla. På övriga flyg senare i maj finns fortsatt platser kvar, men det gäller att vara snabb då platserna går åt snabbt. Gran Canaria är först ut att öppna av Vings sommarresmål, därefter kommer Mallorca, Kreta och Rhodos, följt av övriga Medelhavsdestinationer.

EU:s Covid-19-certifikat öppnar för resor i sommar30.4.2021 13:45:58 CEST | Pressmeddelande

Den 29 april 2021, röstade EU-parlamentet igenom förslaget om ett gemensamt certifikat inom EU för att möjliggöra ökat rörlighet inom unionen. Ving välkomnar det nya certifikatet som i tillägg till företagets omfattande trygghetsprogram, Safe Travel, möjliggör för ett säkert och tryggt resande för alla resenärer i sommar. Vaccinutrullningen och att allt fler länder nu öppnar upp ger också ett tydligt uppsving i bokningarna hos Ving.

Ving utökar tillgängligheten av egna Lollo & Bernie-produkter genom nytt partnerskap8.4.2021 10:14:25 CEST | Pressmeddelande

Genom ett licenssamarbete med Teddykompaniet blir Vings populära maskotar Lollo & Bernie nu mer tillgängliga än någonsin tidigare. Förutom i Vings egen Lollo & Bernie-shop kommer bla pussel, kramdjur och handdukar att finnas till försäljning hos stora återförsäljare som Jollyroom, Babyland, Boozt, Adlibris, Babyland samt i utvalda leksaksbutiker. Ving planerar även för fler nya och spännande produkter på hyllorna inom kort med fler licenspartners.