Sverigeturné för Vallarnas jubileumsföreställning ”Jäkelskap i Kikar'n” och 20-årsfirande runtom i hela landet!

2Entertain - part of 2E Group

I år ska 20 år av skratt krönas i hela landet och det råder högtryck då flertalet extraföreställningar redan är släppta långt före sommarens världspremiär den 3 juli 2016 på Vallarnas Friluftsteater i Falkenberg. Nu bekräftar jubileumsensemblen att det blir land och rike runt då man intar scenen i Malmö i höst och avslutar i Kalmar den 4 dec.

Världspremiär: den 3 juli på Vallarnas friluftsteater. Spelas t.o.m den 14 aug.

Turnépremiär: Malmö, Nöjesteatern 23 sep t.o.m 1 okt, därefter väntar Jönköping, Konserthuset 8 okt Umeå, Idunteatern 13-14 okt, Sundsvall, Tonhallen 15 okt, Gävle, Konserthuset 16 okt, Växjö, Konserthuset 22-23 okt, Visby, Wisby Strand 28-29 okt, Karlskrona, Konserthusteatern 4-5 nov, Linköping Konsert & Kongress 12 nov, Norrköping, Louis De Geer 13 nov, Karlstad, CCC 18 nov, Örebro, Conventum 19 nov, Västerås, Konserthuset 26 nov, Uppsala, Konsert & Kongress 27 nov, Kalmar, Kalmarsalen 3-4 dec.Med reservation för eventuella ändringar.

Biljetterna till Sverigeturnén släpps den 16 maj. Höstens och sommarens jubileumsfars ”Jäkelskap i Kikar'n” går att boka via vallarna.se och showtic.se.

Förberedelserna är just nu i full gång med scenografi och repetitionerna inför jubileumsfarsen startar nästa vecka och Jojje ”Dag-Otto” känner sig redo för den stora världspremiären.

- Ett slipat gäng med ett spännande, tokigt och mycket roligt manus, vi har så fruktansvärt roligt tillsammans, man kan säga att förfesten är igång likt trestegsraketen för att saluterar i ett makalöst 20 års kalas som pågår från den 3 juli fram till den 4 dec,det känns förstås lite pirrigt och extra med ett jubileumsår, så länge det är roligt kommer jag alltid att hålla på att underhålla, vi har alltid haft en fantastisk publik, hälsar Jojje ”Dag-Otto” Jönsson.

Läs mer: www.vallarna.se Pressbilder: www.werecki.com

I år firas det med jubileumsfarsen ”Jäkelskap i Kikar'n” med världspremiär söndagen den 3 juli på Vallarna i Falkenberg, här ska succégänget kröna 20 år av skratt. Lars Classons och Jojje Jönssons står med nyskriven jubileumsföreställning som regisseras av Ulf Dohlsten och blir den tredje och sista delen i den fristående Kikar-triologin. Publiken får möta Jojje ”Dag-Otto” Jönsson, Stefan Gerhardsson, Siw Carlsson, Bertram Heribertson, Anna Carlsson, Robin Stegmar, Karin Bergquist, Birte Heribertson och Ola Hedén. Manus: Lars Classon och Jojje Jönsson. Regi: Ulf Dohlsten

Föreställningen presenteras av 2Entertain.

Producent: Janne Andersson, 2E Group tfn: 0705-517030

Presskontakt: Rickard Werecki Lycknert, Werecki promotion company tfn: 0707-178008, pr@werecki.com

Marknads- och försäljningsansvarig: Tobias Dorthé, 2E Group tfn: 0708-697210, tobias.dorthe@2egroup.se

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert samtidigt som man skapar specialbeställd underhållning och förmedlar artister till företagskunder.

Inom affärsområde Venues driver koncernen tio arenor för teaterföreställningar, musikaluppsättningar och krogshower. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits. Arenorna används även för externa evenemang och möten. Hösten 2017 öppnar en elfte arena i centrala Göteborg.

Inom affärsområde Digital marknadsförs och säljs hela koncernens utbud av show, musikal, teater och konsert på Showtic.se. Inom affärsområdet arbetar man även med digital marknadsföring och driver hela koncernens utveckling av den digitala affären.

Inom affärsområde Event utvecklar och genomför Hansen möten, konferensresor och event för företag i syfte att stärka relationen mellan varumärke och kunder, medarbetare eller partners.

2E Group har kontor i Falkenberg, Göteborg, Köpenhamn, Oslo, Stockholm och Växjö och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

MOMENT GROUP offentliggör prospekt samt ny finansiell information i samband med noteringen på Nasdaq Stockholm12.10.2018 13:35Pressmeddelande

Den 10 oktober 2018 offentliggjorde MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") att Nasdaq Stockholms bolagskommitté godkänt att MOMENT GROUP:s aktier tas upp till handel på Nasdaq Stockholm. Prospektet som har upprättats i samband med listbytet har idag godkänts och registrerats av Finansinspektionen och finns nu tillgängligt på MOMENT GROUP:s webbplats, www.momentgroup.com, och Finansinspektionens webbplats, www.fi.se.