Sweden Hockey Games blir Beijer Hockey Games

Svenska Ishockeyförbundet kunde tidigare meddela att Beijer Byggmaterial går in som ny sponsor till SIF och Tre Kronor. Vi kan nu informera om att Beijer också går in som ny huvudsponsor till den årligt internationella hockeyturneringen Sweden Hockey Games som samtidigt får namnet Beijer Hockey Games. Nästa gång turneringen spelas är i februari 2019.

– Beijer Byggmaterial kommer, i sin roll, som en av våra viktigaste partners att vara med och bygga ishockeyn, för oss från Tre Kronors Hockeyskola hela vägen till Tre Kronor och Damkronorna, något som är viktigt för oss. Att de också går in som namnsponsor till Sweden Hockey Games som nu blir Beijer Hockey Games känns mycket inspirerande och vi ser fram emot att utveckla evenemanget tillsammans med dem, säger Tommy Boustedt, generalsekreterare hos Svenska Ishockeyförbundet.

– Vi har tidigare under våren berättat att vi går in som ny huvudsponsor till Tre Kronor. När vi fick möjlighet att även ta huvudsponsorskapet för denna klassiska turnering så var det givet för oss att ta det steget också. Vi vill med det här sponsorskapet stärka turneringen och hoppas att vårt landslag Tre Kronor ska känna att de har oss i ryggen, säger Peter Austler, marknadschef hos Beijer Byggmaterial.

Den traditionsrika turneringen som senast spelades i Södertälje, Stockholm och Helsingfors precis före VM, ingår som en av fyra turneringar i Euro Hockey Tour och deltagande lag i turneringen är Finland, Tjeckien, Ryssland och Sverige. Regerande mästare är Finland.

– För oss är det viktigt att ta helhetsgreppet om svensk ishockey och bidra till ett samhällsengagemang i hela landet. Tillsammans med Svenska Ishockeyförbundet kommer vi jobba för att Beijer Hockey Games ska bli en ännu hetare förturnering till VM och OS, fortsätter Austler.

För eventuella frågor ring:

Tommy Boustedt, Svenska Ishockeyförbundets generalsekreterare, mobiltel: 070 – 445 04 18. E-post: tommy.boustedt@swehockey.se

Peter Austler, marknadschef hos Beijer Byggmaterial. Mobiltel: 072 – 141 18 50. E-post: peter.austler@beijerbygg.se

Svenska Ishockeyförbundet är ett av Sveriges största idrottsförbund med 392 föreningar i 22 distrikt och drygt 68 000 spelare och domare. 2 301 ishockeylag samsas i 362 ishallar runt om i landet.