Sandeng

Swedish Photography Award by Sandeng. Ett nytt svenskt fotopris.

Sandeng presenterar ett nytt stort svenskt fotopris som innefattar prispengar och en vandringsutställning, med vernissage på Världskulturmuseet i Göteborg, till ett sammanlagt värde av 250 000 SEK. "Världskulturmuseet ser fram emot att få ställa ut pristagaren av detta nyinstiftade svenska fotopris."

En välrenommerad jury har gemensamt kommit fram till en fotograf som är väl värd priset.
Juryn består av:

Sarah Cooper. Den ena parten av konstnärsduon Cooper & Gorfer.
Nette Johansson. VD för The Photo Gallery Halmstad.
Hasse Persson. En av landets mest respekterade fotografer.
Håkan Ludwigson. En av våra mest internationellt erkända fotografer.
Johan Brink. Copywriter, fotograf och fotobokssamlare.

”Juryn är ense i valet av den första pristagaren till Swedish Photography Award. Med ett unikt öga och konstnärligt uttryck har hen under lång tid hållit fast vid sitt spår och alltid varit sin fotografi trogen.”

– Jonas Wettre, Juryns Ordförande.

Jonas Wettre 0704882728
Anna Dahlgren 0735467606

Sandeng
Norra Ågatan 10a
41664 Göteborg

Sandeng grundades 2009 och har sedan dess utvecklats till ett av landets bästa partners när det gäller professionell bildproduktion. Vi är ett komplett fotolabb som producerar allt från enstaka bilder till hela utställningar i Göteborg. Men våra kunder finns över hela landet och är framförallt yrkesverksamma fotografer och konstnärer, en annan stor målgrupp är inredare, arkitekter, företag och hotell. För närvarande är vi ett tiotal medarbetare samt en rådgivande grupp av bland annat fotografer, samlare, curators och experter inom näthandel.

Följ Sandeng

Abonnera på våra pressmeddelanden.