Swedol blir officiell domarpartner till SHL

Swedol och SHL har tecknat ett treårigt avtal där Swedol kommer att ha företagsexponering på domarna samt får tillgång till olika arrangemang och marknadsföringsmöjligheter.

Ishockey är en av landets mest populära idrotter och SHL väcker stort intresse och får kontinuerligt stor exponering i massmedia. Som officiell domarpartner till SHL får Swedol möjlighet att stärka koncernens varumärken genom bland annat exponering samband med matcher, tillgång till SHL:s  företagsnätverk och relationsbyggande arenaevents.

”Vi är glada över att bli partner till SHL. Vi vet att ishockey och SHL följs med stort intresse av många av våra kunder. Med detta samarbete så får vi möjlighet att nå ut till ishockeyintresserade över hela landet samtidigt som vi får en lokal förankring kring matcherna i de olika arenorna.”, säger Clein Johansson Ullenvik, VD för Swedol.

”Det är jätteroligt att Swedol går in som partner till SHL. Vi kommer att ha ett bra och värdefullt samarbete både vad gäller exponering tillsammans, men också med aktivering i våra arenor och i våra respektive nätverk”, säger Jörgen Lindgren, VD för SHL.

För ytterligare information se vår hemsida www.swedol.se eller kontakta:

Clein Johansson Ullenvik, VD Swedol, tel: +46 8 742 47 20, mob: +46 70 558 84 17, clein.ullenvik@swedol.se

Jörgen Lindgren, VD SHL, tel: +46 722 13 17 00, jorgen.lindgren@shl.se

Om Swedol

Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt. Genom våra olika koncept får professionella användare effektiv varuförsörjning till ett attraktivt pris. Kunderna finns huvudsakligen inom Bygg och anläggning, Industri och verkstad, Åkeri och transport, Jord- och skogsbruk samt Offentlig service. Swedol har webbhandel och totalt 99 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland under varumärkena Swedol, Grolls, Univern och Nima. Sammantaget omsatte bolagen i Swedolkoncernen cirka 2,8 miljarder kronor år 2016. Swedols B-aktie är noterad på NASDAQ Stockholms Small Cap-lista.