Swedol blir officiell domarpartner till SHL

Swedol och SHL har tecknat ett treårigt avtal där Swedol kommer att ha företagsexponering på domarna samt får tillgång till olika arrangemang och marknadsföringsmöjligheter.

Ishockey är en av landets mest populära idrotter och SHL väcker stort intresse och får kontinuerligt stor exponering i massmedia. Som officiell domarpartner till SHL får Swedol möjlighet att stärka koncernens varumärken genom bland annat exponering samband med matcher, tillgång till SHL:s  företagsnätverk och relationsbyggande arenaevents.

”Vi är glada över att bli partner till SHL. Vi vet att ishockey och SHL följs med stort intresse av många av våra kunder. Med detta samarbete så får vi möjlighet att nå ut till ishockeyintresserade över hela landet samtidigt som vi får en lokal förankring kring matcherna i de olika arenorna.”, säger Clein Johansson Ullenvik, VD för Swedol.

”Det är jätteroligt att Swedol går in som partner till SHL. Vi kommer att ha ett bra och värdefullt samarbete både vad gäller exponering tillsammans, men också med aktivering i våra arenor och i våra respektive nätverk”, säger Jörgen Lindgren, VD för SHL.

För ytterligare information se vår hemsida www.swedol.se eller kontakta:

Clein Johansson Ullenvik, VD Swedol, tel: +46 8 742 47 20, mob: +46 70 558 84 17, clein.ullenvik@swedol.se

Jörgen Lindgren, VD SHL, tel: +46 722 13 17 00, jorgen.lindgren@shl.se

Om Swedol

Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt. Genom våra olika koncept får professionella användare effektiv varuförsörjning till ett attraktivt pris. Kunderna finns huvudsakligen inom Bygg och anläggning, Industri och verkstad, Åkeri och transport, Jord- och skogsbruk samt Offentlig service. Swedol har webbhandel och totalt 99 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland under varumärkena Swedol, Grolls, Univern och Nima. Sammantaget omsatte bolagen i Swedolkoncernen cirka 2,8 miljarder kronor år 2016. Swedols B-aktie är noterad på NASDAQ Stockholms Small Cap-lista.

SHL ska som företrädare för klubbarna i SHL tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2017/2018 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Karlskrona Hockeyklubb, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Mora IK, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Pressinbjudan till SHL:s upptaktsträff säsongen 2017/201811.8.2017 10:00Pressinbjudan

Datum:        tisdagen den 5 september Tid:              09.30-14.30 Plats:           Vasateatern, Vasagatan 19-21, Stockholm.   Huvudtränare och en spelarrepresentant från respektive SHL-klubb samt representanter från SHL kommer att finnas på plats under dagen.   Program 09.30 Registrering öppnar och förmiddagsfika serveras. 10.00 Insläpp 10.30 Programmet startar på scenen och leds av Björn Oldéen och Sanny Lindström. Direktsänds av C More och shl.se Ca 12.15 Tränarfotografering direkt när sändningen är slut. Därefter serveras lunchtallrik och tid för individuella intervjuer finns. 14.30 Dagen avslutas. Eftersom upptaktsträffen direktsänds ber vi representanter från media att respektera de utsatta tiderna och platserna för individuella intervjuer.   Anmälan Sista anmälningsdag är den 29 augusti och anmälan görs här http://www.shl.se/upptaktstraff-2017-2018   Varmt välkommen! Kontaktperson: Johanna Hemming, kommunikationschef SHL, johanna.hemming@shl.se eller 0720-50 51 60