SWERIG - Swedish Rail Industry Group

SWERIG byter logotyp och grafisk profil

Idag lanserar Swedish Rail Industry Group (SWERIG) ny logga, grafisk profil och hemsida.

Swerig bildades för 30 år sedan som en exportsamverkansgrupp med ambitionen att hjälpa sina medlemmar ut i världen genom att hitta exportmöjligheter tillsammans eller genom andra medlemsföretag. Den nya visuella identiteten ska bära föreningens budskap och mål ännu tydligare.

- Vi är jättenöjda med den nya loggan med de två tågen och tycker att den passar väldigt bra för att symbolisera att handel och export baseras på möten mellan minst två parter. Dessutom så bygger hela vårt föreningsarbete på möten mellan medlemmar vilket möjliggör nätverkande, kunskapsutbyte och gränsöverskridande samarbete, säger Lena Björk, styrelseordförande i Swerig.

Hela den grafiska profilen ger ett sammanhållet intryck, samtidigt som den nya hemsidan och loggan är anpassad till dagens kommunikativa landskap, där närvaro i de sociala medierna spelar en allt större roll även för traditionella industriföreningar.

- Med vår visuella förnyelse visar vi att Swerig är en aktiv, framåtriktad förening. Men det viktigaste är att vi med den nya hemsidan kommer att kunna sätta ännu mer fokus på våra medlemmar och Swerigs styrkor, tillägger Anne Geitmann, Swerigs verksamhetsledare.

SWERIG - Swedish Rail Industry Group

+46 8 782 08 20http://www.swerig.se

Swedish Rail Industry Group har ett 40-tal medlemsföretag aktiva inom järnvägsindustrins alla delar. Föreningen ska stödja medlemsföretagen till en ökad försäljning med fokus på export av järnvägsprodukter och tjänster.

Swerig - Linkedin

Följ SWERIG - Swedish Rail Industry Group