SWERIG - Swedish Rail Industry Group

Swerig lanserar nytt kunskapsformat

Swedish Rail Industry Group, Swerig, lanserar den 19 november 2019 sitt nya kunskapsformat Exportskola.

I en serie av korta och koncisa lektioner i podcast-stil pratas om ämnen som är av intresse i exportsammanhang såsom offentlig upphandling, finansiering och affärer med större aktörer. Lektionerna hållas via skype men spelas även in för senare delning.

- Ett av de största hindren våra medlemsföretag upplever för att förbättra sina exportaffärer är bristen av tid. Med vår webbaserade exportskola erbjuder vi en möjlighet att ta del av kunskap och att utbyta erfarenheter med andra medlemmar utan att man behöver lämna kontoret. Att kunna ladda ner lektionerna i efterhand ökar flexibiliteten ännu mer, säger Jan Hellgren, vice ordförande på Swerig.

Första lektionen äger rum i samband med Swerigs höstmöte den 19 november 2019 och kan även gästas på plats i Stockholm. Temat är ”Europeiska upphandlingar – avisering av anbud och prekvalificering”. Tillsammans med medlemsföretaget Stockholms Spårvägar reder Swerig ut de första stegen inom anbudsprocessen: hur man hittar rätt i databasdjungeln och blir prekvalificerad.

Deltagandet är kostnadsfritt för medlemsföretag, icke-medlemmar betalar en avgift. Kontakta swerig@tebab.com för mer information.

SWERIG - Swedish Rail Industry Group

+46 8 782 08 20http://www.swerig.se

Swerig har ett 40-tal medlemmar som täcker hela utbudet av järnvägsprodukter och tjänster. Vi skapar affärsnytta genom exponering mot potentiella kunder på exportresor och samlingsmontrar, förmedling av exportrelaterade kunskaper och vi stimulerar till erfarenhetsutbyte och ett ökat kommersiellt samarbete mellan medlemsföretagen.

Swerig - Linkedin