Systrar siktar på succé med ny Specsaversbutik

Sarah Al-Khademi och Suhad Al-Khademi är systrarna som har jobbat hos olika arbetsgivare inom optikerbranschen under flera år. Nu går de samman som franchisetagare. 8 maj öppnar de en ny Specsaversbutik i ett av Globen Shoppings bästa lägen.

– Vi siktar på succé och satsar för att lyckas. I början kommer vi att få kämpa, säger Sarah Al-Khademi som blir retailpartner.

Hon har jobbat i ett halvår inom Specsavers med uppstarten av den nya butiken. Innan dess har Sarah Al-Khademi utbildat sig till butiksekonom och jobbat som säljare och butikschef inom en annan optikerkedja under sex år.

– Skulle gått till Specsavers, skämtar Sarah Al-Khademi.

Hennes syster Suhad Al-Khademi är legitimerad kontaklinsoptiker sedan 2004 och äger i dag en Specsaversbutik i Upplands-Väsby. Hon blir optikerpartner i den nya butiken. Suhad Al-Khademi har avlagt optikerexamen vid Karolinska institutet och kompletterat med en magisterexamen och arbete som optiker i England. Till erfarenheterna hör också arbete som butikschef inom en annan optikerkedja.

– Vi vill satsa på en nyöppning i världsklass och bli en välkänd optikbutik i Globenområdet och i områden som ligger runtomkring. Vi kommer att jobba stenhårt på vårt rykte, säger Sarah Al-Khademi.

– Specsavers är ett framåtsträvande stort företag som leder utveckling inom optik, ögonhälsa och synvård. Därför är vi stolta över att vara franchaisetagare inom Specsavers, ett företag som erbjuder stora utvecklingsmöjligheter både internt och externt, säger Suhad Al-Khademi .

På fritiden umgås de två systrarna mycket och de brukar resa utomlands ihop.

– På jobbet kommer vi i första hand att vara kollegor som agerar professionellt, inte systrar, säger Sarah Al-Khademi.

– Vi kommer att stötta och uppmuntra varandra i alla situationer. Det är viktigt att skilja på privat och arbetsliv. Vi ska jobba hårt för att få våra medarbetare att trivas och vi tillsammans bli ett vinnande team, säger Suhad Al-Khademi.

Båda systrarna är målmedvetna, engagerande och drivande. Företagandet ligger i släkten. Både systrarnas bröder och pappa är företagare.

Sarah Al-Khademi Retailpartner Globen, 076-942 94 72, sarah.alkhademi@specsavers.se

Suhad Al-Khademi Optikerpartner Globen, 076-044 96 16, suhad.alkhademi@specsavers.se

Om Specsavers
Specsavers är ett familjeägt företag som grundades 1984 på Guernsey. Företaget har över 1 600 optikbutiker med cirka 30 000 medarbetare i Storbritannien, Irland, Nederländerna, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, New Zealand och Australien. Specsavers erbjuder produkter av hög kvalitet till fördelaktiga priser. Specsavers har 113 butiker i Sverige.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Specsavers och Will.i.am lanserar glasögonkollektion10.9.2018 15:02Nyheter

Will.i.am x Specsavers Utöver sin musikkarriär, är hip-hop stjärnan Will.i.am även känd för att alltid bära glasögon. Nu lanserar Will.i.am en exklusiv kollektion av glasögon i samarbete med Specsavers. Han har inspirerats av sin livslånga kärlek till glasögon och utmanat sin kreativitet och passion och skapat en exklusiv uppsättning av bågar. Kollektionen består av 14 olika bågar samt 3 solglasögon. Samtliga bågar är gjorda i acetat och/eller rostfritt stål och bågarna symboliseras av en innovativ och subtil design. I butik i september. Frågot om Specsavers och ytterligare pressmaterial mejlas till malin@polhem.com

Specsavers och Ivana Helsinki lanserar exklusiv glasögonkollektion10.9.2018 15:00Pressmeddelande

Ivana Helsinki x Specsavers Specsavers senaste designsamarbete är tillsammans med Ivana Helsinki, ett finskt modemärke grundat av systrarna Paola och Pirjo Suhonen. En exklusive uppsättning av bågar i skandinavisk design och härliga mönster. Kollektionen består av 13 bågar och 2 par solglasögon och lanseras i butik i oktober. Bågarna kostar 1795 kronor styck. Frågor om Specsavers och ytterligare pressmaterial mejlas till malin@polhem.com.

Smålänningar och boende på Öland och Gotland har bäst kunskap för att skydda ögonen från solens farliga UV-strålning1.6.2018 15:29Pressmeddelande

Solens UV-strålar kan på sikt orsaka ögonsjukdomar, och bästa skyddet är CE-märkta solglasögon. Men fyra av tio svenskar använder inte solglasögon alls sommartid och en majoritet av befolkningen är inte medvetna om solens skadliga strålning. Smålänningar och boende på Öland och Gotland har störst kunskap i landet om att solens strålar ökar risken för ögonsjukdomar.