Systrar siktar på succé med ny Specsaversbutik
– Vi siktar på succé och satsar för att lyckas. I början kommer vi att få kämpa, säger Sarah Al-Khademi som blir retailpartner.
Hon har jobbat i ett halvår inom Specsavers med uppstarten av den nya butiken. Innan dess har Sarah Al-Khademi utbildat sig till butiksekonom och jobbat som säljare och butikschef inom en annan optikerkedja under sex år.
– Skulle gått till Specsavers, skämtar Sarah Al-Khademi.
Hennes syster Suhad Al-Khademi är legitimerad kontaklinsoptiker sedan 2004 och äger i dag en Specsaversbutik i Upplands-Väsby. Hon blir optikerpartner i den nya butiken. Suhad Al-Khademi har avlagt optikerexamen vid Karolinska institutet och kompletterat med en magisterexamen och arbete som optiker i England. Till erfarenheterna hör också arbete som butikschef inom en annan optikerkedja.
– Vi vill satsa på en nyöppning i världsklass och bli en välkänd optikbutik i Globenområdet och i områden som ligger runtomkring. Vi kommer att jobba stenhårt på vårt rykte, säger Sarah Al-Khademi.
– Specsavers är ett framåtsträvande stort företag som leder utveckling inom optik, ögonhälsa och synvård. Därför är vi stolta över att vara franchaisetagare inom Specsavers, ett företag som erbjuder stora utvecklingsmöjligheter både internt och externt, säger Suhad Al-Khademi .
På fritiden umgås de två systrarna mycket och de brukar resa utomlands ihop.
– På jobbet kommer vi i första hand att vara kollegor som agerar professionellt, inte systrar, säger Sarah Al-Khademi.
– Vi kommer att stötta och uppmuntra varandra i alla situationer. Det är viktigt att skilja på privat och arbetsliv. Vi ska jobba hårt för att få våra medarbetare att trivas och vi tillsammans bli ett vinnande team, säger Suhad Al-Khademi.
Båda systrarna är målmedvetna, engagerande och drivande. Företagandet ligger i släkten. Både systrarnas bröder och pappa är företagare.
Kontakter
Sarah Al-Khademi Retailpartner Globen, 076-942 94 72, sarah.alkhademi@specsavers.se
Suhad Al-Khademi Optikerpartner Globen, 076-044 96 16, suhad.alkhademi@specsavers.se
Ulrika HultgrenPR-chef
Tel:+46 727 47 17 58ulrika.hultgren@specsavers.comBilder
Om
Om Specsavers
Specsavers är ett familjeägt företag som grundades 1984 på Guernsey. Företaget har över 1 600 optikbutiker med cirka 30 000 medarbetare i Storbritannien, Irland, Nederländerna, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, New Zealand och Australien. Specsavers erbjuder produkter av hög kvalitet till fördelaktiga priser. Specsavers har 113 butiker i Sverige.
Följ Specsavers Sweden AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Specsavers Sweden AB
Great Place to Work utser Specsavers till en av Sveriges 10 bästa arbetsplatser™ 202419.4.2024 10:27:10 CEST | Pressmeddelande
Optikkedjan Specsavers är återigen placerade topp tio på listan över Sveriges bästa arbetsplatser™. Rankad som nummer nio bland stora organisationer med över 250 anställda. Placeringen är ett tydligt kvitto på en uppskattad arbetsplatskultur. Bakom utmärkelsen står Great Place to Work, som har sammanställt rankingen baserat på resultatet från världens största medarbetarundersökning.
Grön linje på gatorna i Umeå uppmärksammar synskadades vardag13.4.2024 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
För synskadade i Umeå är vardagen fylld av stora och små hinder – och för att påminna om detta möts Umeborna idag av en grön linje som tar omvägar runt olika slags hinder inne i köpcentrumet Avion shopping i Umeå. Genom den gröna linjen vill Synskadades Riksförbund (SRF) Västerbotten och Specsavers i Umeå också skapa kännedom om Synlinjen, en jourhjälp som synskadade kan vända sig till med frågor som rör utmaningar i det dagliga livet.
Det brittiska modemärket Barbour och Specsavers lanserar exklusiv glasögonkollektion9.4.2024 13:23:04 CEST | Pressmeddelande
I vår lanserar Specsavers en exklusiv kollektion av bågar för glasögon och solglasögon i samarbete med det brittiska livsstilsvarumärket Barbour. Kollektionen är inspirerad av Barbours moderna landsbygdsstil och erbjuder ett nytt perspektiv på klassiska former med färger och mönster inspirerade av det brittiska landskapet.
Specsavers lyfter lokala butiksägare i ny varumärkesbyggande kampanj21.3.2024 12:20:22 CET | Pressmeddelande
Måndagen den 12 mars lanserade Specsavers sin nya kampanj där de lyfter de lokala butiksägarna och klinisk expertis i filmformat för TV och sociala medier. – Alla våra butiker ägs och drivs av lokala entreprenörer och det lokala ägandet har varit en framgångsfaktor under våra 20 år i Sverige. Kunderna känner sig sedda och väl omhändertagna. Specsavers vill göra god ögonhälsa tillgänglig för alla och med den här kampanjen vill vi nå ut med våra kliniska budskap till ännu fler, säger Ellen Samuelsson, Head of Marketing Sverige.
Friska ögon på jobbet – 8 tips vid användning av digitala skärmar13.12.2023 10:03:44 CET | Pressmeddelande
Spänningshuvudvärk, irriterade, torra och svidande ögon? Många svenskar som jobbar vid skärm lider i onödan – lösningen kan vara ett par bildskärmsglasögon, som arbetsgivaren enligt lagen ska stå för. Som en hjälp att påminna arbetsgivare och anställda att ta hand om sin ögonhälsa har optikkedjan Specsavers tagit fram en ”Första glasögonhjälpen”-låda – och med den följer 8 tips för alla som sitter framför skärmar och jobbar.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum