Tack alla som skänkt saker till gratisloppis!

Inför Stadsfesten efterlyste Tekniska verken begagnade leksaker och idrottsutrustningar, och gensvaret från Linköpingsborna har varit enormt!

Bild: Tommie Westergren och Oscar Bergström på Gärstad återvinningscentral.

Totalt har återvinningscentralerna fått in saker som fyller 15 kärl á 660 liter - saker som kommer att få nya ägare under Tekniska verkens gratisloppis på Stadsfesten på lördag den 24 augusti.

- Jätteroligt att det kommit in så mycket grejer! Det visar att det är många som tycker det är bra med återbruk. Vi är tacksamma att Linköpingsborna är så givmilda, säger Tommie  Westergren och Oscar Bergström från Gärstad återvinningscentral.

Kjell Österskog, avdelningschef för återvinningscentralerna, 013-20 92 57
kjell.osterskog@tekniskaverken.se

Bild: Tommie Westergren och Oscar Bergström på Gärstad återvinningscentral.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Fasadbelysningen på vattentornet släcks ned20.9.2019 13:00:00 CESTPressmeddelande

I morgon lördag den 21 september kommer den övre delen av fasadbelysningen på Berga vattentorn att släckas ned kl 21.21.21. Anledningen är att belysningen blivit uttjänt med åren och därmed slutat att fungera på stora delar av fasaden. Tornets undre del kommer fortsatt att lysa som vanligt. Då ny permanent ljussättning av vattentornet planeras till hösten 2021, lagas inte den nuvarande trasiga belysningen på övre delen av tornet.