Team 16 spelar 4-nationers i Tjeckien 14-16 april

Förbundskapten Markus Korpinen har tagit ut truppen för Team 16 som möter Finland, Slovakien och Tjeckien i Hodonín, Tjeckien, 14-16 april.

– Vi ser fram emot finalturneringen för Team 16. Vårt landslagsår har tre turneringar, varav en ställdes in i år på grund av pandemin. Vi har haft möjligheten att se dessa spelare växa under säsongen, vilket har varit väldigt intressant. Till den här samlingen har vi tagit ut flera nya namn jämfört med senast i Finland. När vi valt spelare har vi lagt extra vikt vid att ta ut karaktärsspelare som arbetar hårt för laget i varje byte, säger Markus Korpinen, förbundskapten för Team 16.

TRUPPEN

14.30 Slovakien-Sverige

16 april
16.00 Tjeckien-Sverige

Matcherna sänds i svenskhockey.tv.

Erik Gustafsson, Luleå HF är Rinkens Riddare säsongen 2021-202213.5.2022 13:56:43 CEST | Pressmeddelande

Rinkens Riddare i svensk ishockey är ett av de äldsta hederspriserna. Hans "Stöveln" Öberg, Gävle GIK fick det första 1962/63. Efter förra säsongen premierades Oscar Möller, Skellefteå AIK. Det är Kamratföreningen Ishockeyjournalisterna som nominerar pristagaren. Efter säsongen 2021/22 har Luleå Hockeys back Erik Gustafsson, 33 utsetts till Rinkens Riddare. Priset utdelas till en framstående spelare, som samtidigt visat sig vara en gentleman på och utanför isen.