Team 17 spelar 4-nationers i Nyköping 13-17 april

Förbundskapten Anders Eriksén har tagit ut truppen för Team 17 som möter Tjeckien, Finland och Schweiz i Nyköping, 13-17 april.

– Vi ser fram emot den här turneringen, då vi får se hur den här årskullen står sig mot internationellt motstånd. Årskullen är stark, med bredd och toppar. Vi har behållit en kärna som känns igen från tidigare samlingar, men även prövat några nya namn. Det ska bli extra spännande att få se dem som gör debut, säger Anders Eriksén, förbundskapten för Team 17.

TRUPPEN

Söndag 17 april
12.00 Bronsmatch, Rosvalla Arena
16.00 Final, Rosvalla Arena

Alla matcher sänds i svenskhockey.tv.

Biljetter finns att köpa här.

Erik Gustafsson, Luleå HF är Rinkens Riddare säsongen 2021-202213.5.2022 13:56:43 CEST | Pressmeddelande

Rinkens Riddare i svensk ishockey är ett av de äldsta hederspriserna. Hans "Stöveln" Öberg, Gävle GIK fick det första 1962/63. Efter förra säsongen premierades Oscar Möller, Skellefteå AIK. Det är Kamratföreningen Ishockeyjournalisterna som nominerar pristagaren. Efter säsongen 2021/22 har Luleå Hockeys back Erik Gustafsson, 33 utsetts till Rinkens Riddare. Priset utdelas till en framstående spelare, som samtidigt visat sig vara en gentleman på och utanför isen.