Team 17 spelar 4-nationers i Romanshorn, Schweiz, 15–17 december

Johan Rosén, förbundskapten för Team 17, har tagit ut truppen som ska möta USA, Schweiz och Slovakien i en 4-nationsturnering i Romanshorn, Schweiz, 15–17 december.

– Det här är en spännande årskull med många spelare som vi vill se på närmare håll. Vi har sex tillfällen under säsongen att testa spelare i landslagströjan, så den här gången har vi tagit in tio nya spelare jämfört med senast, varav fyra helt nya för säsongen, säger förbundskapten Johan Rosén.

Senast Team 17 samlades handlade det om World Under-17 Hockey Challenge i Kanada, där Sverige slutade på femte plats efter tre segrar och tre förluster.

– Vi gjorde mycket bra saker i Kanadaturneringen, och en del saker vill vi jobba vidare med. Framför allt behöver spelet framför båda målen bli bättre. Vi vill stärka upp defensiven runt egna kassen och samtidigt komma in framför motståndarmålet för att skapa bättre mållägen, säger Johan Rosén.

Truppen

17.30 Schweiz–Sverige

Lördag 17 december
11.00 Sverige–Slovakien

Se bifogade dokument för mer information om trupp och program.