Team Albin cyklar för Viggo Foundation och Barn med särskilda behovs (NPF) rätt att idrotta.

Team Albin

Tidigt i år så bestämde sig Max Odqvist och hans Team Albin att de ville göra något för Barn med särskilda behovs rätt att idrotta. Max hade följt Måns Möller och hans resor genom världen på cykel och ville hjälpa till att samla in medel till Viggo Foundation.
Max drog igång cykellaget Team Albin, ett gäng kompisar som bestämde sig för att cykla Vättern på sub-9, Iron Man (Kalmar) bl.a. för att samla in pengar till Viggo Foundation, en insamlingsstiftelse som arbetar för Barn med särskilda behovs rätt att idrotta.

Det gick en tid, pandemin slog till och planerna gick om intet för max och gänget. Samtidigt såg det lite ovisst ut för Viggo Foundation Summercamp. Då klev Max och hans vänner in och bestämde sig, Kan vi inte cykla lopp så kan vi ivarjefall samla in pengar!

Sagt och gjort startade dom en insamling på Facebook där målet var att samla in 70 000: - till
Viggo Foundation, så vi skulle kunna skicka våra familjer på sommarläger.

Idag gick startskottet för Team Albin som nu är på väg till Tällberg där årets läger går av stapeln.
Skall dom nå målet 70.000: - insamlade medel till Viggo Foundation?

Följ och Hejja @team.albin hela vägen in i mål här på Instagram.

Team Albin är:
Max Odqvist
Oscar Johansson
Klas Vestergren
Dag Tuvberger
Carl Johansson
Joel Simrén
Erik Rosvall
Martin André
Grim Sjöberg

Vi på Viggo Foundation är otroligt stolta, och tackar Max och hans Team Albin för deras fantastiska insats för Barn med särskilda behovs rätt att idrotta. ( NPF)

Vill du komma i kontakt med team Albin hör av er direkt till Max på telefon : 0739 560 100

Vill du veta mer om oss och insamlingsstiftelsen Viggo Foundation hör av dig till oss.

Team Albin

Om VIGGOFOUNDATION - Insamlingsstiftelsen Idrott för Barn i behov

Årets cykling för att samla in pengar till barn med särskilda behov blev stor succé för Måns Möller25.6.2018 08:39:00 CEST | Pressmeddelande

Måns Möller och Christer Skog är tillbaka efter årets cykeläventyr som gick under namnet #cyklaför autism. Till slut blev det totalt 220 mil på 13 dagar, och genom två länder Sverige och Danmark och 150.000:- insamlade till Insamlingsstiftelsen Viggo Foundation. Det var den 5 juni som duon begav sig av hemifrån med ambitionen att efter vägen samla in pengar till Viggo Foundation och alla barns rätt att idrotta. Resan startade i Stockholm och följde östkusten ner till Karlskrona, sedan vidare till västkusten och Halmstad. Från Helsingborg gick färden över till Danmark och Helsingör, vidare till Själlands Udde och norrut över Jylland till Fredrikshamn. Därifrån blev det färja till Göteborg och vidare till Mariestad, Ludvika, Falun och Hudiksvall. Som om inte det var nog tog grabbarna en bonusetapp på 25 mil från Söderhamn till Stockholm. - Det var spännande att få cykla på ”hemmaplan”, tidigare har vi ju annars bara cyklat i andra länder, säger Christer. - Det finns ett enormt stort urva