Teatergrupp för unga nyanlända på Dramaten

Hösten 2015 startades en teatergrupp för nyanlända ungdomar av Hamadi Khemiri, David Fukamachi Regnfors, Malin Janlöv och Jonathan Silén.

– I snart två år har våra skådespelare Hamadi Khemiri och David Fukamachi Regnfors, tillsammans med Jonathan Silén och Malin Janlöv, arbetat med unga teaterintresserade som nyss har kommit till Sverige. Dramaten ska som nationalscen öppna upp för nya erfarenheter och berättelser, jag ser mycket fram emot detta – både kvällens redovisning och arbetet framöver, säger Eirik Stubø.

Med hjälp av olika skådespelarövningar inom improvisation, rörelse, koncentration och minnesgestaltning har skådespelarna arbetat med ungdomarnas sceniska och språkliga utveckling. Under våren 2017 har gruppen börjat arbeta med text och redovisar arbetet tisdag 30 och onsdag 31 maj i Tornrummet. Det blir stycken ur Romeo och Julia Mathissen I väntan på Godot samt några egenskrivna scener. Ett fåtal biljetter till båda kvällarna delas ut 45 minuter före föreställningen utanför Tornrummet.

Medverkande
Ali Asghar Mottaghi
Esmaeel Ghorbani
Hussein Mohammadi
Mahdi Rezayi
Mohammad Navazani (assisterande gruppledare, ej ensamkommande)
Nassim Tanha

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.