Tech Awards Sweden – ny tävling synliggör möjligheterna med tech

Idag lanseras Tech Awards Sweden, en ny branschtävling och ett event som ska belöna, hylla och sprida kännedom om goda initiativ och arbete som visar på nyttan och möjligheterna med tech. Bakom satsningen står bransch- och arbetsgivarorganisationen TechSverige tillsammans med IDG.

- Genom Tech Awards vill vi ge inspiration och kraft, men också sprida kunskap och synliggöra digitaliseringens viktiga bidrag till samhällsutvecklingen. Det gör vi genom att belöna och hylla företag, organisationer och personer som innoverar och skapar värde för sina kunder, medarbetare och för samhället i stort med hjälp av tech, säger Åsa Zetterberg, förbundsdirektör TechSverige och juryordförande.

I tävlingen ingår priskategorierna Årets hållbarhetspris, Årets kompetenspris, Årets mest värdefulla användning av tech och Årets techföretag. Därutöver kommer ‘Tech 50’ presenteras, en lista med de mest inflytelserika personerna inom tech.

- IDG drivs av tron på att teknik ska användas för att göra världen till en bättre plats, och Tech Awards är ett perfekt tillfälle att uppmärksamma de personer och företag i branschen som gör just det. TechSverige och IDG är en ´perfect match´ som arrangörer av ett event som vi hoppas ska bidra med extra energi till branschen och bli den årligt, återkommande och självklara branschfesten för alla inom tech, säger Joakim Allwin, Managing Director på IDG.

Haval van Drumpt, vd på Tre Sverige, är en av de utvalda ledamöterna i den jury som ska utse vinnarna;

- Teknik, innovation och start-up är en del av Sveriges DNA och leder utvecklingen av samhället. Jag är därför väldigt glad att vara en del av juryn för Tech Awards Sweden. En viktig tävling för techbranschen, där vi kan lyfta framtidens innovativa bolag och medarbetare.

Tävlingen är öppen för bidrag på techawards.se fram till januari och vinnarna presenteras på ett branschevent i mars 2022.

Om Tech Awards Sweden:
Tech Awards Sweden är en branschtävling och ett event som arrangeras av TechSverige och IDG. Syftet är att belöna och hylla företag, organisationer och personer som innoverar och skapar värde för sina kunder, medarbetare och för samhället i stort med hjälp av tech. I 2022 års tävling finns priskategorierna: Årets hållbarhetspris, Årets kompetenspris, Årets mest värdefulla användning av tech, Årets techföretag samt Tech50, en lista med de mest inflytelserika personerna inom tech. Vinnarna presenteras på ett branschevent i mars 2022.

TechSverige

08-7626900https://www.techsverige.se/

TechSverige är en medlemsorganisation för alla företag inom techsektorn. Tillsammans med våra medlemmar driver och utvecklar vi marknaden för tech.

Vi är idag cirka 1 400 medlemsföretag som tillsammans har närmare 100 000 medarbetare och är ett av nio samverkande förbund inom Almega.

Följ TechSverige

Senaste pressmeddelandena från TechSverige