Schibsted

Tech brief – nytt dagligt nyhetsbrev om den nya makten

Dela
Svenska Dagbladets läsare ställer höga krav på journalistiken och har en stark önskan om att ligga steget före. Nu lanserar SvD Näringsliv tech brief. Ett nyhetsbrev som varje vardagmorgon ger de senaste och viktigaste nyheterna om makten i det nya näringslivet.
SvD lanserar tech brief, ett nyhetsbrev med fokus på det nya näringslivet. Bakom brevet, som är tillgängligt även för de som inte är SvD-prenumeranter och kommer varje vardagmorgon, står reportrarna Sophia Sinclair, Björn Jeffery och Erik Wisterberg.
SvD lanserar tech brief, ett nyhetsbrev med fokus på det nya näringslivet. Bakom brevet, som är tillgängligt även för de som inte är SvD-prenumeranter och kommer varje vardagmorgon, står reportrarna Sophia Sinclair, Björn Jeffery och Erik Wisterberg.

I veckan lanserar Svenska Dagbladet ett nytt nyhetsbrev med målet att varje vardag ge läsarna en rapp och relevant uppdatering om makten i det nya näringslivet. 

– Vi vill att läsarna ska ligga steget före när det handlar om företagen och människorna som förändrar världen och påverkar våra liv, men vi vill också underhålla och bjuda på intressanta spaningar från techvärlden, säger Daniel Kederstedt, chef för SvD Näringsliv.

Innehållet kan spänna mellan allt från de senaste åtstramningarna inom Kinas techscen till att förklara varför Netflix nya serie blir en gigantisk kassasuccé och tipsa om de mest intressanta poddarna.

Bakom brevet står tre av SvD Näringslivs profilerade skribenter: Björn Jeffery, Erik Wisterberg och Sophia Sinclair. Projektledare är Louise Andrén Meiton.

– Det händer så mycket i det digitala näringslivet och jag har själv ett behov av att punkta ner det viktigaste varje morgon. Jag tror många läsare känner detsamma, säger Erik Wisterberg, en av reportrarna.

Tech brief är ett av flera nyhetsbrev som Svenska Dagbladet erbjuder läsarna och är tillgängligt även för de som inte är SvD-prenumeranter. Målet är att fler ska få upp ögonen för Svenska Dagbladets journalistik och satsning på bevakning av det nya näringslivet och de nya maktstrukturer vi nu ser växa fram.

Svenska Dagbladet är sedan ett par år inne i en omfattande förändringsresa för att fullt ut svara mot läsarnas behov av nyheter, fakta och flera perspektiv.

– För SvD Näringsliv handlar det om att omforma ekonomijournalistiken mot det nya näringslivet och de nya makthavarna. Att göra en modern ekonomijournalistik som skildrar, belyser och granskar dagens näringsliv och samhälle. Tech brief är vårt senaste steg i den riktningen, säger Daniel Kederstedt.

Nyhetsbrev är ett viktigt satsningsområde för Svenska Dagbladet och uppskattat av läsarna. 2019 lanserades SvD Morgonrapport, ett dagligt nyhetsbrev som varje morgon ger läsaren en överblick över dagens viktigaste nyheter på mindre än en minut.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Daniel Kederstedt, chef SvD Näringsliv. E-post: daniel.kederstedt@svd.se

Nyckelord

Kontakter

Bilder

SvD lanserar tech brief, ett nyhetsbrev med fokus på det nya näringslivet. Bakom brevet, som är tillgängligt även för de som inte är SvD-prenumeranter och kommer varje vardagmorgon, står reportrarna Sophia Sinclair, Björn Jeffery och Erik Wisterberg.
SvD lanserar tech brief, ett nyhetsbrev med fokus på det nya näringslivet. Bakom brevet, som är tillgängligt även för de som inte är SvD-prenumeranter och kommer varje vardagmorgon, står reportrarna Sophia Sinclair, Björn Jeffery och Erik Wisterberg.
Ladda ned bild

Länkar

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Rethinking things since 1839

Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande

Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.

Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande

Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye