Schibsted

Ted Kudinoff ska leda Plus och Consumer Business

Dela
Ted Kudinoff blir ny chef för Aftonbladet Consumer Business, med ansvar för Aftonbladet Plus, Viktklubb och satsningar på nya affärer inom Consumer Business. ”Ted kombinerar det kommersiella affärstänket med journalistisk kompetens”, säger Aftonbladets publisher Lena K Samuelsson. Ted Kudinoff går samtidigt in i Aftonbladets ledningsgrupp samt Schibsteds ledningsgrupp för Consumer Business.
Aftonbladets Pluschef Ted Kudinoff får utökat ansvarsområde. I sin nya roll har han ansvar för Plus och Consumer Business som helhet på Aftonbladet. Han går även in i ledningsgrupperna för Aftonbladet respektive Schibsted Consumer Business.
Aftonbladets Pluschef Ted Kudinoff får utökat ansvarsområde. I sin nya roll har han ansvar för Plus och Consumer Business som helhet på Aftonbladet. Han går även in i ledningsgrupperna för Aftonbladet respektive Schibsted Consumer Business.

Ted Kudinoff är redan Plus-chef och tillförordnad chef för Consumer Business. Nu permanentas han i rollen som ansvarig för Plus och Consumer Business som helhet. Funktionerna har tidigare varit två olika roller – men nu utökas chefsrollen för Plus och omfattar hela consumer business för Aftonbladet. 

– Det känns fantastiskt spännande och kul. Jag trivs otroligt bra och har jobbat med Plus i snart sex år. Vi är ett väldigt bra gäng på Plus och Viktklubb. Plus är störst i Sverige bland mediernas digitala prenumerationstjänster. Vi ser att användarintäkterna växer stadigt och satsar nu på att öka intäkterna rejält de kommande åren. Det är extra viktigt när mediebranschen utmanas i grunden. Vi måste ligga i framkant och hitta nya spännande saker som våra användare är beredda att betala för digitalt, säger Ted Kudinoff.

Ted Kudinoff är 44 år, född och uppvuxen på Åland, där han också arbetat för Ålandstidningen. Han kom till Aftonbladet 2005, först som sportreporter men senare som nyhetsreporter. Han har varit en del av samhällsredaktionen, Resa-redaktionen, och Stockholms-redaktionen. Dessutom var Kudinoff nyhetschef på Aftonbladets gratistidningssatsning Punkt SE. Efter ett uppdrag som mobilredaktör på breaking news blev han redaktionell Pluschef 2013. Fem år senare, 2018 fick han helhetsansvaret för Plus. Och när rollen nu växer och omfattar hela Aftonbladets consumer business är det i en tid då användarintäkterna ökar. 

– När den prenumererade journalistiken blir en allt viktigare del av Aftonbladets affär måste vi få en ännu närmare koppling mellan consumer business som helhet och redaktion. I det arbetet är Ted Kudinoff helt rätt person, han kombinerar det kommersiella affärstänket med genuin journalistisk kompetens, säger Aftonbladets publisher Lena K Samuelsson.

Ted Kudinoff blir i och med sitt nya ansvarsområde också en del av Aftonbladets ledningsgrupp och Schibsteds ledningsgrupp för Consumer Business.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ted Kudinoff, chef för Plus och Consumer Business, Aftonbladet. Tel: 070-545 23 64. E-post: ted.kudinoff@aftonbladet.se.
Eric Rosén, biträdande redaktör, Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post:eric.rosen@aftonbladet.se

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Aftonbladets Pluschef Ted Kudinoff får utökat ansvarsområde. I sin nya roll har han ansvar för Plus och Consumer Business som helhet på Aftonbladet. Han går även in i ledningsgrupperna för Aftonbladet respektive Schibsted Consumer Business.
Aftonbladets Pluschef Ted Kudinoff får utökat ansvarsområde. I sin nya roll har han ansvar för Plus och Consumer Business som helhet på Aftonbladet. Han går även in i ledningsgrupperna för Aftonbladet respektive Schibsted Consumer Business.
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande

Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.

Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande

Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye