Göteborg & Co ABGöteborg & Co AB

Teddybears spelar i Frihamnen under Volvo Ocean Race

Hamnstoppet för Volvo Ocean Race i Göteborg är en folkfest som inte bara innehåller segling i världsklass. Den 20 juni spelar Teddybears på stora scenen i Race Village.

Stockholmsgruppen Teddybears, med hits som ”Cobrastyle” och ”Hey Boy” är tillbaks med nytt material. Den 23 mars i år släpptes ”Hustla”, den första singeln från ett nytt ännu namnlöst album från trion Joakim och Klas Åhlund och Patrik Arve.
Nu är det klart att Teddybears kommer att spela i Race Village onsdagen den 20 juni. Spelningen drar i gång klockan 19.30 och Teddybears utlovar en fartfylld kväll som publiken sent ska glömma.

Det är fri entré till Race Village under hela hamnstoppet 14-21 juni.

Andra artister som kommer att spela i Race Village är Donna & the Dynamos som framför favoriter från musikalen Mamma Mia, hiphop-akterna Lamix och Huset, Samir & Viktor, Jessica Andersson, Gladys del Pilar och Pepperland.

Fler artister kommer att presenteras de kommande dagarna och programmet för Volvo Ocean Race Göteborg finns att läsa på: www.volvooceanracegoteborg.com/folkfest/

Volvo Ocean Race är världens främsta havskappsegling och tävlingen besöker Göteborg med ett hamnstopp 14-21 juni. Läs mer på www.volvooceanracegoteborg.com

031-368 40 00http://goteborgco.se

Göteborg & Co har till uppgift att marknadsföra och medverka i utvecklingen av Göteborg som turist-, evenemangs-, och mötesstad. Bolaget ägs av Göteborgs Stad och har ett brett samarbete med besöksnäring, akademi, övrigt näringsliv och organisationer i Göteborgsregionen.

Göteborg & Co ingår tillsammans med Liseberg, Got Event och Göteborgs Stadsteater i klustret Turism, Kultur & Evenemang och är klustrets moderbolag.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Invigningsceremonin och premiärturen för nya skärgårdslinje mellan Stenpiren och Hönö Klåva20.6.2018 07:30Pressinbjudan

Från och med 26 juni och under hela sommarsäsongen kör Styrsöbolagets nya skärgårdsbåt mellan Stenpiren och Hönö Klåva via Eriksberg. Den nya skärgårdslinjen kan ses som en del av jubileumssatsningen Tillgänglig Skärgård, sprungen ur göteborgarnas önskan att enklare ta sig till skärgården från stan inför Göteborgs 400-årsjubileum 2021. Välkomna på invigningsceremonin och premiärturen den 26 juni kl. 09.30 på Stenpiren.