Göteborg & Co ABGöteborg & Co AB

Teddybears spelar i Frihamnen under Volvo Ocean Race

Hamnstoppet för Volvo Ocean Race i Göteborg är en folkfest som inte bara innehåller segling i världsklass. Den 20 juni spelar Teddybears på stora scenen i Race Village.

Stockholmsgruppen Teddybears, med hits som ”Cobrastyle” och ”Hey Boy” är tillbaks med nytt material. Den 23 mars i år släpptes ”Hustla”, den första singeln från ett nytt ännu namnlöst album från trion Joakim och Klas Åhlund och Patrik Arve.
Nu är det klart att Teddybears kommer att spela i Race Village onsdagen den 20 juni. Spelningen drar i gång klockan 19.30 och Teddybears utlovar en fartfylld kväll som publiken sent ska glömma.

Det är fri entré till Race Village under hela hamnstoppet 14-21 juni.

Andra artister som kommer att spela i Race Village är Donna & the Dynamos som framför favoriter från musikalen Mamma Mia, hiphop-akterna Lamix och Huset, Samir & Viktor, Jessica Andersson, Gladys del Pilar och Pepperland.

Fler artister kommer att presenteras de kommande dagarna och programmet för Volvo Ocean Race Göteborg finns att läsa på: www.volvooceanracegoteborg.com/folkfest/

Volvo Ocean Race är världens främsta havskappsegling och tävlingen besöker Göteborg med ett hamnstopp 14-21 juni. Läs mer på www.volvooceanracegoteborg.com

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Historiskt beslut om utformningen av Göteborgs jubileumsår 202120.12.2018 18:45:00Pressmeddelande

Under flera år har tusentals engagerats i stadens utveckling med Göteborgs 400-årsjubileum som milstolpe och katalysator. Många jubileumsatsningar har redan börjat förverkligas utifrån göteborgarnas idéer, för att skapa bestående värden och avtryck för framtiden. Nu är det dags att planera jubileumsåret 2021 och fira det som alla tillsammans åstadkommit på vägen till jubileet. Under torsdagen 20 december tog kommunfullmäktige beslut om hur Jubileumsåret ska utformas.