Göteborg & Co ABGöteborg & Co AB

Teddybears spelar i Frihamnen under Volvo Ocean Race

Hamnstoppet för Volvo Ocean Race i Göteborg är en folkfest som inte bara innehåller segling i världsklass. Den 20 juni spelar Teddybears på stora scenen i Race Village.

Stockholmsgruppen Teddybears, med hits som ”Cobrastyle” och ”Hey Boy” är tillbaks med nytt material. Den 23 mars i år släpptes ”Hustla”, den första singeln från ett nytt ännu namnlöst album från trion Joakim och Klas Åhlund och Patrik Arve.
Nu är det klart att Teddybears kommer att spela i Race Village onsdagen den 20 juni. Spelningen drar i gång klockan 19.30 och Teddybears utlovar en fartfylld kväll som publiken sent ska glömma.

Det är fri entré till Race Village under hela hamnstoppet 14-21 juni.

Andra artister som kommer att spela i Race Village är Donna & the Dynamos som framför favoriter från musikalen Mamma Mia, hiphop-akterna Lamix och Huset, Samir & Viktor, Jessica Andersson, Gladys del Pilar och Pepperland.

Fler artister kommer att presenteras de kommande dagarna och programmet för Volvo Ocean Race Göteborg finns att läsa på: www.volvooceanracegoteborg.com/folkfest/

Volvo Ocean Race är världens främsta havskappsegling och tävlingen besöker Göteborg med ett hamnstopp 14-21 juni. Läs mer på www.volvooceanracegoteborg.com

Göteborg & Co:s mål är att få fler att upptäcka och välja Göteborg.
Det görs genom att i bred samverkan leda och driva utvecklingen av Göteborg som hållbar destination, så att alla som lever och verkar här gynnas av en växande besöksnäring.

Göteborg & Co är moderbolag i klustret Turism, Kultur & Evenemang där Liseberg, Got Event och Göteborgs Stadsteater ingår. Göteborg & Co är en del av Göteborgs Stad.

Vepor och flaggor från handbolls VM blev till hjälp åt Göteborgs Stadsmission14.3.2024 11:15:50 CET | Pressmeddelande

Nästan 400 kuddar, täcken och mjukisdjur överlämnades till Göteborgs Stadsmission som ska skänkas vidare till personer i utsatthet. Överlämningen gjordes av Handbolls-VM 2023 AB tillsammans med Göteborg & Co, som låtit sy om vepor och flaggor från VM i handboll 2023. Händelsen markerar avslutningen på handbollsmästerskapen förra året och de hållbara samarbeten som präglat herrarnas och damernas VM.