Teknikdelar förstärker ledningen med tung expertis

Teknikdelar befinner sig i en starkt expansiv fas och förstärker nu ledningen med två nya nyckelroller. Med en strategisk rekrytering av ny CFO, Pontus Ternström från Boozt och CRO, Ola Jarvi från Bygghemma satsar man vidare mot högt ställda tillväxtmål och en fortsatt hög lönsamhet.

Pontus Ternström, ny CFO/ Chief Financial Officer, kommer närmast från Boozt där han verkade som Controller och har en betydande ekonomisk erfarenhet av tillväxtbolag.

Jag är glad att ha anslutit till Teknikdelar, ett bolag i en väldigt spännande fas. Jag hoppas kunna vara en central del i att förstärka förståelsen för affären och att tillsammans med ledningen och övriga medarbetare vara en del i den fortsatta utvecklingen och expansionen, säger Pontus Ternström, CFO

Ola Jarvi, CRO / Chief Revenue Officer, har arbetat inom e-handel i över 20 år, med flera tunga roller bakom sig i bl.a. CDON och BHG (Bygghemma) och kommer senast från eget konsultbolag inom e-handel och affärsutveckling.

- Efter att ha jobbat med Spares på konsultbasis i 6 månader och insett bolagets styrka tog jag beslutet att ansluta. Spares Nordic AB har stor intern kompetens och har haft en imponerande utveckling fram till nu, men framförallt ser jag stor potential framåt. Jag ser fram emot att få använda erfarenheterna från tillväxtresorna i mina tidigare roller och vara med och ta Spares till nästa nivå. Min viktigaste uppgift blir att vara drivande i den vidare tillväxten och att tillsammans med VD:n Talal Alshammari utveckla alltifrån marknadsstrategi till IT-infrastruktur, säger Ola Jarvi, CRO.

Genom att förstärka ledningen med erfarna spelare är förhoppningen att Teknikdelar ska kunna fortsätta utveckla affären med bibehållen tillväxt. Teknikdelars VD, Talal Alshammari välkomnar den utökade kompetensen till bolaget.

- Vi är otroligt glada för att Ola och Pontus har anslutit till Teknikdelarfamiljen. Deras kombinerade erfarenhet av att jobba med företag i stark tillväxt med en internationell närvaro och stort fokus på onlineförsäljning kommer att vara extremt värdefull för oss, säger Talal Alshammari, VD.

GetLEI lanserar SvenskLEI: En lokal hemsida för den svenska marknaden för utfärdandet av LEI koder31.1.2024 13:39:21 CET | Pressmeddelande

GetLEI, en ledande global leverantör av Legal Entity Identifier (LEI)-koder, har idag med glädje tillkännagivit lanseringen av SvenskLEI, en ny hemsida som är speciellt anpassad för att möta behoven hos den svenska marknaden. Denna lansering markerar ett betydande steg i företagets strävan att göra processen för att skaffa och hantera LEI-koder enklare och mer tillgänglig för svenska företag.