Teknikföretagen lanserar kampanj inför Avtal 2020

Den svenska industrin är stark, men konkurrensen är stenhård. Idag finns många länder som konkurrerar med oss med samma slags produkter och tjänster, men billigare. Sverige ligger högt vad gäller kostnader för industrin och i kommande avtalsrörelse är det nödvändigt att hålla igen. För att skapa förståelse för industrins konkurrensvillkor lanserar Teknikföretagen en kampanj inför avtalsrörelsen.

Den 1 oktober startar Teknikföretagen sin kampanj som sträcker sig till mitten av november.

– Med kampanjen vill vi få en förståelse för industrins konkurrensvillkor och hur svensk ekonomi är ihopkopplad med den globala utvecklingen. Vi ser att den förståelsen måste finnas på stor bredd i samhället. Det är därför vi gör en bred kampanj, säger Håkan Eriksson, kommunikationschef på Teknikföretagen.

Kampanjen kommer att synas i digitala kanaler och i mer traditionella medier, till exempel Dagens Industri och en rad lokaltidningar.

– Vi kommer att annonsera i både print och digitalt. Vi har bland annat valt att satsa mycket på native-annonser och att försöka driva trafik till vår hemsida, eftersom vi vill ge läsaren en möjlighet att ta del av de resonemang som ligger bakom budskapet. Vi vill ge en chans till fördjupning, menar Håkan Eriksson. Den gemensamma nämnaren är att vi syns extra mycket i de regioner som har många industriföretag. Det är trots allt industrin som sätter normen för övrig svensk arbetsmarknad.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.

VI ÄR TEKNIKSVERIGE

Den svenska teknikbranschen driver innovation, skapar arbetstillfällen och banar väg för framtidens hållbara lösningar. Tillsammans är vi en kraft att räkna med.