Jönköpings kommun

​Tekniska problem med trygghetslarm

Dela

I nuläget har kommunen störningar på en del trygghetslarm i Jönköpings kommun. 

Leverantören av den tekniska lösningen har bytt plattform i veckan och efter det har Socialförvaltningen märkt att det finns en fördröjning på vissa larm. Ansvariga på Socialförvaltningen har en tät dialog med leverantören som arbetar för att åtgärda problemet. Prognosen är att detta ska vara avhjälpt innan veckans slut. För att minska belastningen på leverantören, uppmanas de som har trygghetslarm att undvika att provlarma i nuläget.

En stor del av de personer som har trygghetslarm har hemtjänst. Kommunen har satt in extra resurser för att kunna göra extra besök vid behov. I de fall personal uppmärksammat att det är problem med trygghetslarmen har det följts upp med en dialog med de som har trygghetslarm. Skulle någon med larm känna att personalen inte kommer när de larmar,  uppmanas de att följa rutinen och höra av sig per telefon till larmsamordnaren. Telefonnumret står på larmutrustningen. Vid akut sjukdom ska ordinarie rutin följas vilket innebär att man ringer 112.

Kontakt

Dan Kax, chef för enheten för trygghetsskapande teknik, 036-10 58 56.

Kontakter

Om

Jönköpings kommun
Jönköpings kommun

551 89 Jönköping

036-105000https://www.jonkoping.se/

I Jönköpings kommun arbetar omkring 12 000 medarbetare för att ge våra 142 600 invånare välfärd och service av hög kvalitet. Läs mer om våra verksamheter på kommunens webbplats.

Följ Jönköpings kommun

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Jönköpings kommun

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum