Tekniska verken är med och stöttar isbanan på torget

I morgon fredag 27 november är det premiär för skridskobanan på torget i Katrineholm, och Tekniska verken är som tidigare år med och stöttar isbanan.

- Vi tycker att det är extra viktigt att vara med och bidra till en aktivitet som sker utomhus nu i coronatider, eftersom restriktionerna gör det svårt att umgås på annat sätt. Här kan skridskoåkarna ha roligt tillsammans och samtidigt få frisk luft, men vi utgår självklart ifrån att alla som kommer till isbanan håller avstånd till varandra, säger Anna Axelsson, affärsenhetschef Kraftvärmeverket i Katrineholm.

Skridskobanan öppnar fredag 27 november och stänger söndag 28 februari 2021.

Anna Axelsson, affärsenhetschef Kraftvärmeverket i Katrineholm, Tekniska verken
anna.axelsson@tekniskaverken.se

Tillsammans med alla Katrineholmare bygger vi världens mest resurseffektiva region. Vi tar hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, för att minska påverkan på miljön. Tekniska verken-koncernen levererar elnät, elhandel, avfall, fjärrvärme, bredband, effektiva energilösningar, biogas och laddlösningar.

215 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se