Tekniska verken i kungligt sällskap

I förra veckan hölls ett stort event i London runt avfallsfrågor: Waste to Wealth Summit 2018. Tekniska verkens vice vd Klas Gustafsson deltog i en paneldiskussion. Från brittiska kungahuset fanns prins Charles på plats och uppmärksammade bland annat Tekniska verken i sitt tal om utmaningarna för klimatet och miljön.

Tekniska verkens vice vd Klas Gustafsson (till vänster) deltog i en paneldiskussion runt avfallslösningar.

Eventet samlade 200 deltagare från näringslivet och politiken i Storbritannien. Över 40 företag skrev under en överenskommelse om att främja utvecklingen av en cirkulär ekonomi och utveckla sina lösningar för avfallshantering.

- Det känns fantastiskt bra att dela med sig av Tekniska verkens kunskaper och erfarenheter internationellt, säger Klas Gustafsson, vice vd på Tekniska verken i Linköping. Våra lösningar imponerar på omvärlden och intresset för att lära av oss är verkligen stort.

I sitt tal framhöll prins Charles att Sverige är ett föregångsland när det gäller att tänka resurseffektivt. Inte minst när det gäller avfallshantering.

- De små steg vi hittills har tagit mot en cirkulär ekonomi måste bli enormt mycket större om vi ska uppnå de förändringar som är nödvändiga, framhöll prins Charles.

Klas Gustafsson, vice vd Tekniska verken, 013-20 82 17
klas.gustafsson@tekniskaverken.se

Tekniska verken är en del av 240 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Tekniska verken i Linköping AB (publ) Box 1500 581 15 Linköping Besöksadress: Brogatan 1 Presskontakt: 013-20 91 40 Växel: 013-20 80 00 info@tekniskaverken.se tekniskaverken.se tekniskaverken.se/om-oss/press/