Tekniska verken sprider ljus under Regnbågsveckan

All kärlek är bra kärlek! Under Linköping pride Regnbågsveckan 2.0 är Tekniska verken med och sprid lite extra kärlek, energi och glädje i Linköping under 22 till 30 augusti.

Linköpings fasader och områden kommer att belysas i regnbågens alla färger. Här finns det listat vilka ljussättningar som genomförs och förutom dessa så är det även belysningar på Trädgårdstorget, i Järnvägsparken och E4-skyltarna.

På återvinningscentralerna, kontor och anläggningar är regnbågsflaggor hissade, och Tekniska verken arrangerar också en liten parad på egen mark under Regnbågsveckan, med max 50 deltagare som håller avstånd till varandra.

Här finns mer om Regnbågsveckans digitala evenemang.

Karin Hedberg, marknadskommunikatör. Tekniska verken i Linköping, 013-20 80 62
karin.hedberg@tekniskaverken.se

215 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se