Tekniska verken vann 1:a pris för digital årsredovisning

För andra året i rad tog ikväll (25 oktober) Tekniska verkens digitala årsredovisning hem vinsten ”Svenska Designpriset 2018” med motiveringen: "För ett väl utfört hantverk i levande visualitet som skapar !Pad-upplevelse full av energi".

- Det är verkligen så kul att vi återigen kammade hem Svenska Designpriset! Det betyder att vi tänkt rätt när vi satsat på en digital årsredovisning, där målsättningen har varit att göra den mer levande och lättillgänglig. Bilder, illustrationer och infografik i kombination med tydliga texter är viktigt för att skapa ett engagerande innehåll. Vi vill att årsredovisningen ska vara tillgänglig för alla och då måste den fungera på alla plattformar. Den digitala versionen stämmer också väl överens med vår vision att bygga världens mest resurseffektiva region, säger Lena Grönkwist, marknadskommunikatör på Tekniska verken i Linköping.

Årsredovisningen har producerats i samarbete med Significant Bit, Edit & Björnen och Identx kommunikation.

- Det är väldigt roligt att vårt samarbete får så mycket positiv uppmärksamhet! Att ta årsredovisningar till en bredare publik är ett spännande och utmanade arbete! Tillsammans med Tekniska verken har vi återigen visat att vi kan presentera information mot nya målgrupper på ett intressant och snyggt sätt, säger Johan André, grundare och utvecklare Significant Bit.

Lena Grönkwist, marknadskommunikatör, Tekniska verken, 013-20 92 22
lena.gronkwist@tekniskaverken.se

Johan André, grundare och utvecklare, Significant Bit, 011-333 00 99
johan@significantbit.se

Här finns Tekniska verkens digitala årsredovisning

Svenska Designpriset har som målsättning att främja och utveckla svensk grafisk design och kommunikation. Det är en årlig tävling som är öppen för alla. Här utses Sveriges bästa grafiska designers för bland annat print, webb och mobil och fram till finalen i oktober går det att rösta på de olika nominerade bidragen.

Tekniska verken är en del av 240 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Tekniska verken i Linköping AB (publ) Box 1500 581 15 Linköping Besöksadress: Brogatan 1 Presskontakt: 013-20 91 40 Växel: 013-20 80 00 info@tekniskaverken.se tekniskaverken.se tekniskaverken.se/om-oss/press/

Nu införs Tekniska verkens nya prismodell för elnätskunder i Katrineholm27.3.2024 13:20:05 CET | Pressmeddelande

Den 1 april börjar Tekniska verken gå över till en ny prismodell för elnätet, som tagits fram enligt ett direktiv från Energimarknadsinspektionen. Först ut är Katrineholm, och längre fram följer Linköping och Mjölby. Syftet är att uppmuntra till en jämnare elförbrukning. För att underlätta införandet för kunden erbjuder Tekniska verken ett antal nya tjänster på Mina sidor, där man kan ta del av sin prisprognos och sina effekttoppar.

Tekniska verken förstärker elnätet i Tornby14.2.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande

För att möta den stora efterfrågan på el till elbilsladdning och industri, arbetar Tekniska verken med en omfattande förstärkning av elnätet i Tornby. Flera insatser har redan utförts eller är pågående, och nu inleds ett större projekt inom området. Det kommer att genomföras stegvis och beräknas som helhet vara klart under hösten 2025. Inom ramen för projektet förnyas även en 70 år gammal vattenledning.