Tekniska verken vann 1:a pris för digital årsredovisning

För andra året i rad tog ikväll (25 oktober) Tekniska verkens digitala årsredovisning hem vinsten ”Svenska Designpriset 2018” med motiveringen: "För ett väl utfört hantverk i levande visualitet som skapar !Pad-upplevelse full av energi".

- Det är verkligen så kul att vi återigen kammade hem Svenska Designpriset! Det betyder att vi tänkt rätt när vi satsat på en digital årsredovisning, där målsättningen har varit att göra den mer levande och lättillgänglig. Bilder, illustrationer och infografik i kombination med tydliga texter är viktigt för att skapa ett engagerande innehåll. Vi vill att årsredovisningen ska vara tillgänglig för alla och då måste den fungera på alla plattformar. Den digitala versionen stämmer också väl överens med vår vision att bygga världens mest resurseffektiva region, säger Lena Grönkwist, marknadskommunikatör på Tekniska verken i Linköping.

Årsredovisningen har producerats i samarbete med Significant Bit, Edit & Björnen och Identx kommunikation.

- Det är väldigt roligt att vårt samarbete får så mycket positiv uppmärksamhet! Att ta årsredovisningar till en bredare publik är ett spännande och utmanade arbete! Tillsammans med Tekniska verken har vi återigen visat att vi kan presentera information mot nya målgrupper på ett intressant och snyggt sätt, säger Johan André, grundare och utvecklare Significant Bit.

Lena Grönkwist, marknadskommunikatör, Tekniska verken, 013-20 92 22
lena.gronkwist@tekniskaverken.se

Johan André, grundare och utvecklare, Significant Bit, 011-333 00 99
johan@significantbit.se

Här finns Tekniska verkens digitala årsredovisning

Svenska Designpriset har som målsättning att främja och utveckla svensk grafisk design och kommunikation. Det är en årlig tävling som är öppen för alla. Här utses Sveriges bästa grafiska designers för bland annat print, webb och mobil och fram till finalen i oktober går det att rösta på de olika nominerade bidragen.

Tekniska verken är en del av 240 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Tekniska verken i Linköping AB (publ) Box 1500 581 15 Linköping Besöksadress: Brogatan 1 Presskontakt: 013-20 91 40 Växel: 013-20 80 00 info@tekniskaverken.se tekniskaverken.se tekniskaverken.se/om-oss/press/

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Pressinbjudan Innovation Camp 20186.11.2018 09:39Pressinbjudan

21 timmar – 21 grupper. Det är dags för Tekniska verken Innovation Camp! Under 21 timmar arbetar 80 ungdomar non-stop för att lösa ett case på plats i Tekniska verkens lokaler. Tillsammans i grupp ska de tänka kreativt och nytt för att hitta den bästa lösningen. I år kommer deltagarna komma ännu närmare verksamheten genom studiebesök under inledningsfrasen. Juryn kommer på fredagsmorgonen att lyssna till de innovativa lösningarna och kreativa tankar som har jobbats fram under de 21 timmarna. Media är varmt välkommen att hälsa på hos deltagarna under Innovation Camp den 8 och 9 november!