Tekniska verkens digitala årsredovisning nominerad till Publishingpriset

Tekniska verkens digitala årsredovisning är nominerad till Publishingpriset 2018, i kategorin Årsredovisningar webb. Publishingpriset är ett pris som utgår från bidragets användbarhet, textinnehåll, design och visuella upplevelse.

- Det känns väldigt roligt att vårt digitala arbete uppmärksammas i år igen, vi var nominerade även förra året men föll på målsnöret. Nu är vi bland finalisterna på nytt och i år hoppas vi så klart att vi tar hem priset. Målet för oss är att göra en mer levande och lättillgänglig årsredovisning som fungerar på alla plattformar, så det är såklart jätteroligt att få den här uppskattningen i form av en nominering. Den visuella upplevelsen med bilder, illustrationer och infografik - i kombination med konkreta och tydliga texter - är så viktig för att skapa ett bra innehåll. Det ligger ju i Tekniska verkens vision att bygga världens mest resurseffektiva region och där är de digitala årsredovisningarna helt rätt satsning, säger Anna Nestun, marknadskommunikationschef på Tekniska verken i Linköping.

Årsredovisningen har producerats i samarbete med Significant Bit, Edit & Björnen och Identx kommunikation.

-Det är verkligen så kul att vi, tillsammans med Tekniska verken, återigen är en av finalisterna för Publishingpriset! Vi har precis som tidigare haft ett jättebra samarbete med kommunikationsavdelningen där, när vi lagt fram våra ibland ganska vågade idéer som måste till för att sticka ut ur mängden. Vi tar avstamp i Tekniska verkens identitet och jobbar sedan med lösningar som känns spännande och originella, säger Johan André, grundare och utvecklare på Significant Bit.

Anna Nestun, marknadskommunikationschef, Tekniska verken, 013-20 90 18
anna.nestun@tekniskaverken.se

Johan André, grundare och utvecklare, Significant Bit, 011-333 00 99
johan@significantbit.se

Publishingpriset är en årlig jurybedömd tävling för lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation, för bland annat filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker på engelska, norska eller svenska. Priset, som är fristående från branschens organisationer, är en heltäckande kommunikationstävling. *Juryn består av verksamma kommunikatörer såsom fotografer, grafiska formgivare, filmproducenter, journalister och redaktörer. De granskar, värderar och jämför tävlingsbidragen, som bedöms utifrån ett antal kriterier.

*Vinnaren presenteras den 7 november.

Läs mer om tävlingen här

Tekniska verkens digitala  årsredovisning finns här

Tekniska verken är en del av 240 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Tekniska verken i Linköping AB (publ) Box 1500 581 15 Linköping Besöksadress: Brogatan 1 Presskontakt: 013-20 91 40 Växel: 013-20 80 00 info@tekniskaverken.se tekniskaverken.se tekniskaverken.se/om-oss/press/

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Pressinbjudan Innovation Camp 20186.11.2018 09:39Pressinbjudan

21 timmar – 21 grupper. Det är dags för Tekniska verken Innovation Camp! Under 21 timmar arbetar 80 ungdomar non-stop för att lösa ett case på plats i Tekniska verkens lokaler. Tillsammans i grupp ska de tänka kreativt och nytt för att hitta den bästa lösningen. I år kommer deltagarna komma ännu närmare verksamheten genom studiebesök under inledningsfrasen. Juryn kommer på fredagsmorgonen att lyssna till de innovativa lösningarna och kreativa tankar som har jobbats fram under de 21 timmarna. Media är varmt välkommen att hälsa på hos deltagarna under Innovation Camp den 8 och 9 november!