Telefonkonferens och presentation av Kinneviks resultat för tredje kvartalet 2020

Dela

Kinnevik AB (publ) ("Kinnevik") kommer att offentliggöra resultatet för det tredje kvartalet 2020 torsdagen den 15 oktober 2020 cirka kl. 08.00 CET. En telefonkonferens kommer att hållas samma dag kl. 10.00 CET för att presentera resultatet.

Presentationen kommer att hållas på engelska och även finnas tillgänglig som audiocast på Kinneviks webbplats, www.kinnevik.com.

Länk till audiocast: https://edge.media-server.com/mmc/p/xpb3qrkn

De som vill delta i telefonkonferensen i samband med presentationen är välkomna att ringa in på nedanstående nummer. För att vara säker på att uppkopplingen till konferenssamtalet fungerar, ring in några minuter innan konferensen börjar för att registrera er.

Telefonnummer:
UK: +44 3333 000 804
SE: +46 8 566 426 51
US: +1 631 913 1422

Kod: 64229483#

För ytterligare information, besök www.kinnevik.com eller kontakta:

Torun Litzén, Informations- och IR-chef
Telefon +46 (0)70 762 00 50
Email press@kinnevik.com

Kinnevik är ett sektorfokuserat investmentbolag som brinner för entreprenörskap. Vårt syfte är att förbättra människors liv genom att erbjuda fler och bättre valmöjligheter. Tillsammans med drivna grundare och företagsledare bygger vi bolag som genom digitalisering och teknisk innovation tillgodoser väsentliga vardagsbehov hos konsumenten. Som aktiva ägare tror vi på att skapa både aktieägarvärde och socialt värde genom att bygga långsiktigt hållbara bolag som bidrar positivt till samhället. Vi investerar i Europa med fokus på Norden, USA och i andra utvalda marknader. Kinnevik grundades 1936 av familjerna Stenbeck, Klingspor och von Horn. Kinneviks aktier handlas på Nasdaq Stockholms lista för stora bolag under kortnamnen KINV A och KINV B.

Bilaga

Om

GlobeNewswire



Följ GlobeNewswire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från GlobeNewswire

Kommuniké från extra bolagsstämma den 23 oktober 2020 i Saniona AB23.10.2020 17:15:00 CESTPressmeddelande

PRESSMEDDELANDE 23 oktober 2020 Idag, den 23 oktober 2020, hölls extra bolagsstämma i Saniona AB. Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades. Samtliga beslut fattades med erforderlig majoritet. Beslut om (A) personaloptionsprogram; och (B) riktad emission av teckningsoptioner samt godkännande av överlåtelse av teckningsoptioner Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, om införande av ett optionsprogram för samtliga av bolagets anställda, inklusive bolagets verkställande direktör, ledningsgrupp (exklusive CSO Jørgen Drejer), Vice Presidents och samtliga övriga anställda. Personaloptionerna omfattar samtliga av bolagets nuvarande anställda (inklusive nyligen anställda och personer som kommer att anställas under perioden fram till nästa årsstämma). Stämman beslutade även om riktad emission av teckningsoptioner samt godkännande av överlåtelse av teckningsoptioner. Programmet innebär att högst 7 976 690 personaloptioner ska erbjudas deltagarna. Optionsinnehavarna

HMS Networks presenterar sin rapport för tredje kvartalet och nya finansiella mål23.10.2020 14:00:00 CESTPressmeddelande

Kvartalet Tredje kvartalets omsättning uppgick till 345 MSEK (377), motsvarande en minsk­ning med 8%. Valutaeffekter har påverkat koncernens omsättning negativt med 10 MSEK Orderingången uppgick till 336 MSEK (372), motsvarande en minskning med 10% Rörelseresultatet uppgick till 77 MSEK (56), motsvarande en rörelsemarginal på 22,3% (14,9) Resultat efter skatt uppgick till 61 MSEK (46) och vinst per aktie till 1,33 SEK (0,98) Kassaflödet från den löpande verksam­heten uppgick till 116 MSEK (90) Första nio månaderna Nettoomsättningen för de första nio månaderna uppgick till 1 061 MSEK (1 172), vilket motsvarar en minskning med 9%. Valutaeffekter har påverkat koncernens omsättning negativt med 9 MSEK Orderingången uppgick till 1 039 MSEK (1 134), motsvarande en minskning med 8% Rörelseresultatet uppgick till 213 MSEK (188), motsvarande en rörelsemarginal på 20,0% (16,0) Resultat efter skatt uppgick till 163 MSEK (138) och vinst per aktie till 3,58 SEK (2,96) Kassaflödet från den löpande v

AB Traction: Delårsrapport januari - september 202023.10.2020 13:00:00 CESTPressmeddelande

Perioden juli - september Resultatet efter skatt uppgick till 270 (-80) Mkr, vilket fördelar sig på: Aktiva innehav, noterade 164 (-116) MkrAktiva innehav, onoterade 42 (0) MkrFinansiella placeringar 67 (36) MkrResultat per aktie uppgick till 18,26 (-5,40) krSubstansvärdet per aktie ökade med 11 procent inklusive lämnad utdelningAvkastningen på noterade aktiva innehav uppgick till cirka 21 procent Perioden januari - september Resultatet efter skatt uppgick till -226 (261) Mkr, vilket fördelar sig på: Aktiva innehav, noterade -82 (103) MkrAktiva innehav, onoterade 30 (1) MkrFinansiella placeringar -166 (162) MkrResultat per aktie uppgick till -15,25 (17,66) krAvkastningen på noterade aktiva innehav uppgick till cirka -8 procentSubstansvärdet per aktie uppgick till 183 (203) kr/aktieSubstansvärdet per aktie minskade med 8 (+10) procent inklusive lämnad utdelning Händelser efter rapportperiodens utgång Värdeförändring inklusive erhållen utdelning på noterade aktieinnehav efter kvartalets

Inbjudan till webcast för presentation av Formpipes delårsrapport för januari-september 202023.10.2020 13:00:00 CESTPressmeddelande

Formpipes delårsrapport för januari-september 2020 publiceras tisdagen den 27 oktober 2020, klockan 08:45. Samma dag klockan 10:00 hälsas analytiker, investerare, media och övriga intresserade välkomna att delta i en webcast där Formpipes vd och koncernchef, Christian Sundin kommenterar den publicerade rapporten och svarar på frågor. För deltagande vid presentationstillfället För att delta i webcasten klicka här. För ytterligare information, kontakta: Christian Sundin, vd och koncernchef för Formpipe, +46 705-67 73 85 __________________________________________________________ Formpipe builds valuable relationships between data and people. Driven by our core values, since 2004 we have developed premium software that provides you with the right information, in the right context, at the right time. Every time. We help over 5,500 clients worldwide to digitize and automate business processes. Together with our customers and partners, we co-create a digital society where people thrive. We ha

Mårten Bjellerup ny chefekonom på Riksgälden23.10.2020 11:15:00 CESTPressmeddelande

Mårten Bjellerup ny chefekonom på Riksgälden Riksgälden har utsett Mårten Bjellerup till ny chefekonom och chef för avdelningen Ekonomisk analys. Mårten tillträder sin nya befattning omgående. – Med Mårtens djupa kompetens och breda erfarenhet blir han ett värdefullt tillskott till ledningsgruppen. Vi är mycket glada att han tackat ja till rollen som chefekonom och chef för Ekonomisk analys, säger riksgäldsdirektör Hans Lindblad. Mårten Bjellerup har arbetat med analysfrågor på Riksgälden sedan 2014 och kommer närmast från rollen som prognoschef. Förutom det har han bland annat arbetat på Finansdepartementet och Riksbanken. Sedan april i år har han fungerat som tillförordnad chefekonom och avdelningschef för Ekonomisk analys. Mårten Bjellerup är filosofie doktor i nationalekonomi. – Riksgälden har en central och viktig roll ur flera perspektiv, både när det gäller ekonomiska prognoser, skuldförvaltning och finansiell stabilitet. Jag ser mycket fram emot att bidra till att fortsätta att

ArcAroma AB: 201023 Förlängt utvärderingsavtal för oliveCEPT® med kund i Kina23.10.2020 10:00:00 CESTPressmeddelande

Pressmeddelande 2020-10-23 ArcAroma har förlängt ett befintligt utvärderingsavtal om oliveCEPT® med en av de ledande olivoljeproducenterna i Kina. På grund av kundens nyligen gjorda justeringar i produktionslinjen påbörjas nu en ny utvärdering. Genom att placera oliveCEPT® före malaxering, istället för efteråt, beräknas extraktionen av Extra Virgin Olivolja (EVOO) kunna öka med motsvarande fem till tio procent, vilket även bidrar till en effektivare produktionsprocess och en förbättrad kvalitet på slutprodukten. Kunden kommer att optimera processtiden under produktionssäsongen med målsättningen att korta ned malaxeringstiden med 10 till 15 minuter, vilket i så fall innebär en processeffektivisering på uppåt 30 minuter. Vid föregående testperiod noterades en produktionsökning då oliveCEPT® var placerad före malaxern men kunden noterar initialt att produktionsökningen blir mer betydande med placering före malaxern. Om målsättningarna uppnås under produktionsperioden så kommer utvärdering

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum