​Tempiro lanserar sin produkt för att fjärrstyra värmen på crowdfunding-plattformen Indiegogo den 14 november

“Målet med crowdfundingen är att ta in beställningar för ett värde av minst 10 000 euro för att starta vår massproduktion. Vi kommer att erbjuda olika paket med ett utgångspris från 139 euro. Tempiro är dessutom i dagsläget finansierade och stöds bl a av Energimyndigheten, Vinnova, Climate-KIC samt Almi”, enligt grundaren Magnus Lindström.

Tempiros patentsökta lösning är baserad på en idé om att omvandla traditionella säkringar till smarta och uppkopplade säkringar. Genom en enkel installation, lika enkel som att byta en säkring, får man möjlighet att styra exempelvis värmeelement, luftvärmepump, infravärme, ventilation, bastu, spis/ugn, golvvärme eller elbil. Allt styrs smidigt via en app i telefonen.

Fördelarna med Tempiros smarta säkringar är förutom den enkla installationen, att kunna styra när t ex värmen ska slås på och därmed spara både energi och pengar samtidigt som man får fördelen med komforten av att välkomnas till ett varmt och skönt hus.

För ytterligare information kontakta:

Magnus Lindström, grundare

info@tempiro.com

www.tempiro.com

Ideon Science park har kommit att bli en plats där framstående innovationer skapas och spännande tillväxtbolag tar avstamp. Multinationella företag som Axis, Ericsson och Qlik har vuxit på Ideon som grundades 1983 i samarbete med Lunds universitet. Flera av världens största innovationsbolag har utvecklingskontor eller samarbetsinvesteringar på området. På Ideon finns en unik mix av kompetenscentra, vilket är vår stora styrka i en värld där branscherna glider samman. Här finns också tillgång till laboratorier av högsta standard, vilket gör Ideon Science Park till en dynamisk tillväxt- och kunskapsmiljö för utvecklings- och forskningsbolag i världsklass. Ideon Science Park arbetar med fyra fokusområden; Future Transportation, Smart Cities, Connected Health och Smart Materials.

UNOPS opens global innovation centre in Sweden at Ideon Science Park28.11.2018 16:00Pressmeddelande

UNOPS, the UN Office for Project Services have decided to open a global innovation centre in Sweden and Lund in collaboration with Ideon Science Park. The venture is funded by Vinnova. The new centre is the second science and innovation centre launched by UNOPS this year, following the launch of a similar initiative in Antigua and Barbuda. This is a part of their strategy to reach the global development goals within Agenda 2030.

MatchIT hjälper nyanlända akademiker hitta praktikplatser och arbete inom programmering – de första studenterna är redan anställda27.11.2018 07:00Pressmeddelande

Många nyanlända akademiker har en teknisk bakgrund och genom projektet MatchIT erbjuds de en intensivutbildning inom programmering för att snabbare komma in på arbetsmarknaden. I augusti startade den första utbildningen och i februari ska de första studenterna ut på 10 veckors praktik, hos bland Ingka Group (Ingka Holding B.V. och dess dotterbolag). En av studenterna har redan fått anställning hos Axis Communications innan utbildningen är avslutad!