​Tempiro lanserar sin produkt för att fjärrstyra värmen på crowdfunding-plattformen Indiegogo den 14 november

“Målet med crowdfundingen är att ta in beställningar för ett värde av minst 10 000 euro för att starta vår massproduktion. Vi kommer att erbjuda olika paket med ett utgångspris från 139 euro. Tempiro är dessutom i dagsläget finansierade och stöds bl a av Energimyndigheten, Vinnova, Climate-KIC samt Almi”, enligt grundaren Magnus Lindström.

Tempiros patentsökta lösning är baserad på en idé om att omvandla traditionella säkringar till smarta och uppkopplade säkringar. Genom en enkel installation, lika enkel som att byta en säkring, får man möjlighet att styra exempelvis värmeelement, luftvärmepump, infravärme, ventilation, bastu, spis/ugn, golvvärme eller elbil. Allt styrs smidigt via en app i telefonen.

Fördelarna med Tempiros smarta säkringar är förutom den enkla installationen, att kunna styra när t ex värmen ska slås på och därmed spara både energi och pengar samtidigt som man får fördelen med komforten av att välkomnas till ett varmt och skönt hus.

För ytterligare information kontakta:

Magnus Lindström, grundare

info@tempiro.com

www.tempiro.com

Ideon Science park har kommit att bli en plats där framstående innovationer skapas och spännande tillväxtbolag tar avstamp. Multinationella företag som Axis, Ericsson och Qlik har vuxit på Ideon som grundades 1983 i samarbete med Lunds universitet. Flera av världens största innovationsbolag har utvecklingskontor eller samarbetsinvesteringar på området. På Ideon finns en unik mix av kompetenscentra, vilket är vår stora styrka i en värld där branscherna glider samman. Här finns också tillgång till laboratorier av högsta standard, vilket gör Ideon Science Park till en dynamisk tillväxt- och kunskapsmiljö för utvecklings- och forskningsbolag i världsklass. Ideon Science Park arbetar med fyra fokusområden; Future Transportation, Smart Cities, Connected Health och Smart Materials.

Pressinbjudan till Visioning the Future den 31 maj29.5.2018 15:12Pressinbjudan

Den 31 maj är Ideon Science Park värd för eventet ”Visioning the future” som en del av Skåne Innovation Week. 2018 firar Ideon 35 år, men i stället för att titta i backspegeln väljer vi att titta framåt, vilka trender ser vi, hur kommer framtidens innovationer se ut? Tillsammans med ARM, Axis Communications, Sigma Connectivity, Sony och Volvo Cars samt två forskare från Lunds Universitet visionerar vi om framtiden.

Så blir Norden ledare i Energiomställningen - 26 företag i Sydsverige tycker till22.5.2018 06:00Pressmeddelande

Under en åtta månaders process har Ideon Science Park samlat många aktörer inom energiförbrukning, energiinnovationer och energiproduktion samt representanter för forskning inom energisystem och energiinnovationer i Skåne, för att arbeta fram rekommendationer till de Nordiska Energi- och Miljöministrarna. Målet är att Norden ska kunna bli globala ledare inom energiomställning (klimatneutrala utsläpp, grön energi och hög fart i omställningen). Rekommendationen kommer att levereras till det Nordiska ministermötet i Lund den 22 maj, som underlag till diskussionen under det globala ministermötet 23-24 maj i Malmö och Köpenhamn.

Pressinbjudan: Sharp Minds Sessions med Jon Hauksson och Anders Bengtsson4.5.2018 15:43Pressinbjudan

Ideon Science Park har lanserat ett mentorskapsprogram med hjälp av entreprenörer och företagsledare från parken. Som en del i mentorskapsprogrammet kommer de fem mentorerna att dela med sig av sin resa och sina erfarenheter under namnet Sharp Minds Sessions. Den första träffen hålls den 8 maj, där Storytels medgrundare Jon Hauksson samtalar med en av bolagets investerare, Anders Bengtsson från BTAB Invest AB.

Arne Hansson blir ny VD på Ideon Open AB25.4.2018 16:09Pressmeddelande

Arne Hansson blir ny VD på Ideon Open AB med start den 1 maj. Arne har arbetat som innovationskonsult på Ideon Open sedan 2015 med klienter som Stora Enso, Bona, Sandvik, Perstorp och Energimyndigheten. Han har tidigare arbetat på bolag som Trelleborg AB, Mars Inc., Ericsson och Sony Ericsson. Arne har även startat upp olika affärsverksamheter, som t ex den personliga säkerhetsappen WalkMeHome, som lanserades globalt 2012.

Ideon launches mentorship program for entrepreneurs with support from Martin Gren, Jon Hauksson, Charlotta Falvin, Pierre Elzouki and Staffan Gestrelius as mentors10.4.2018 07:00Pressmeddelande

Ideon, Sweden’s first Science Park, celebrates 35 years during 2018 and in order to celebrate the Ideon spirit, where we all help and support each other in the park, we are now launching a mentorship program where successful entrepreneurs and corporate leaders will offer advice and connections to selected entrepreneurs.