Tendium AB

Tendium näst på tur i civilministerns företagsturné

Under veckan besöker civilminister Erik Slottner AI-bolaget Tendium som en del av hans företagsturné.

Erik Slottner har hittills träffat företag som Ericsson, Tele2 och Telenor på sin turné bland aktörer inom näringslivet som är verksamma inom digitalisering. Nu ska han besöka det snabbväxande AI-bolaget Tendium, som genom mjukvara effektiviserar offentlig upphandling.

Tendium använder AI för att göra det enklare för företag att lämna anbud på offentliga upphandlingar. Med en smart digital plattform sänker de trösklarna och hjälper fler företag att delta i upphandlingar. Visionen är effektivare upphandlingar och stärkt konkurrens, med bättre samhällsservice och effektiv användning av skattepengar som följd.

Nyligen släppte Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) sin slutrapport om hur det offentliga bättre ska kunna ta till vara på samhällsnyttan med AI. En central slutsats var att mer behöver göras och att det finns ett stort behov av AI-utveckling inom det offentliga.

Tendium AB
102 63 Stockholm

Tendium transformerar offentlig upphandling genom AI-baserade digitala tjänster. Med automatisering, data-drivna insikter och smarta arbetsflöden förenklar och förbättrar de offentlig upphandling för anbudsgivare. Tendium grundades 2018 av Hannes Dernehl och Oskar Lundgren. Läs mer på https://tendium.ai

Följ Tendium AB