Teneriffa erbjuder Shopping med toppning

Oavsett om du vill vandra myllrande shoppinggator ned eller svalka dig i ett shoppingcenter med kvalitet så är Teneriffa platsen för dig. Shoppingen på Teneriffa är både bredare och bättre än man kanske väntar sig på en turistort. Teneriffas populära resmål Santa Cruz och Playa de las Americas erbjuder allt man kan tänka sig i shoppingväg, från den svenska favoriten H&M till de spanska klassikerna Bershka och Stradevarius samt mer välsorterade vintagebutiker.

Fotograf: Christer Engström

- Teneriffa är ett mångsidigt turistresmål och det är många som väljer att utforska shoppingmöjligheterna där. Shoppingen kan med fördel varvas med något gott att äta och dricka på något av Teneriffas pittoreska caféer eller på de lokala restaurangerna, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving,

Santa Cruz
I huvudstaden Santa Cruz finns ett flertal shoppinggallerior, varav en är überspanska El Corte Ingles som med sitt stora utbud lockar både turister och lokalbefolkning. Här finns butiker som säljer allt från kläder och skor till inredning och kosmetik, varav sminkjätten Sephora är en av storfavoriterna. Invid El Corte Ingles ligger ljusa och luftiga shoppinggallerian Meridiano där, bland andra, giganten Primark huserar. I anslutning till gallerian finns en väl tilltagen parkering för de bilburna kunderna.

Om man istället önskar strosa längs gatorna så är Plaza de España en utmärkt plats att utgå ifrån. Därifrån kan man spatsera längs palmkantade kvarter och in på gatan Calle de Castillo som erbjuder goda möjligheter till shopping. Här finns de stora klädkedjorna, men på tvärgatan Nicolás Estévanez kan man även fynda i den omtalade vintagebutiken Vintage Store 13.

Playa de las Americas
Här finns inte bara ett shoppingstråk utan orten är uppbyggd kring flera olika torg och centrum. Den bästa shoppingen finns koncentrerad runt Avenida Las Americas och Avenida Rafael Puig Lluvina. Här finns klädkedjorna Zara, Bershka, Pull & Bear, Stradevarius och Mango. För den sportintresserade finns också Nike och Adidas. Underklädesexperten Victoria’s Secret är även den en välbesökt butik.

I närheten av Playa de las Americas finns också större gallerior. Varje dag avgår gratisbussar från Los Cristianos och Playa de las Americas för att ta shoppingsugna turister till gallerian Siam mall. Gallerian erbjuder, bland andra, butiker som H&M, H&M Home och Zara Home. Med över totalt 70 butiker, flera restauranger och caféer finns det där något för alla, både för stora och små.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Premiär för Vings nya Sunprime Pearl Beach på Kos2.8.2018 08:29Pressmeddelande

I dagarna var det premiär för Vings nya hotell Sunprime Pearl Beach i Marmari på Kos. Sunprime är vuxenkonceptet med snygg skandinavisk design som blivit en stor succé och som växer med nya hotell och destinationer för varje år. Tillsammans med bohemchica Casa Cook Kos har Ving nu två egna designhotell på Kos med några minuters promenad från varandra, detta vid en av öns vackraste stränder i Marmari.

Ving genomför ännu en månad till förmån för Min Stora Dag1.8.2018 08:23Pressmeddelande

Under augusti gör Ving en kraftsamling till förmån för stiftelsen Min Stora Dag. Många barn och unga i Sverige lever med allvarliga sjukdomar och/eller diagnoser. Min Stora Dag vill ge dessa barn någonting utöver det vanliga att hämta kraft ifrån när vardagen känns tuff. Syftet med månaden är att berätta om samarbetet, bidra med gåvor och uppmana omvärlden att också stötta Min Stora Dag.