Tennismanifestation över hela landet

På lördagen den 22 augusti arrangerar 88 tennisklubbar i hela Sverige Tennisens dag.

För första gången arrangerar Svenska Tennisförbundet och de sju regionerna runt om i landet Tennisens dag.

"Totalt 88 klubbar har valt att vara med redan första året, vilket är helt fantastiskt. Engagemanget är så stort och vi hoppas att fler upptäcker tennissporten på det här viset", säger projektledaren Ola Mårtensson på Svenska Tennisförbundet.

På Tennisens dag får besökarna prova på världens roligaste idrott och lära sig grunderna på ett enkelt och roligt sätt och på varje plats erbjuds flera aktiviteter och roliga tävlingar – och såklart fika och grillning för att mätta hungriga magar.
Med anledning av coronaviruset genomförs Tennisens dag utifrån de råd och riktlinjer som gäller vid tidpunkten för arrangemanget.

Tennisens dag pågår klockan 14.00-16.00 på lördagen. Se hela listan över deltagande klubbar på http://tennis.se/tennisensdag

Kontakt:
Ola Mårtensson