Tessin deltar på Stockholm Corporate Finance Fastighetsseminarium

Stockholm, Sverige - Tessin Nordic AB (publ.) - Den 11 november deltar Tessin på Stockholm Corporate Finance sjätte Fastighetsseminarium. Tessins VD Jonas Björkman presenterar bolaget klockan 12.00.

Foto: Jonas Björkman, VD Tessin

Stockholm Corporate Finance arrangerar kapitalmarknadsdagen för sjätte året i rad i samarbete med Financial Hearings. Aktieägare, investerare, analytiker och media kan följa bolagspresentationerna i realtid på webben. Moderator under dagen kommer att vara Arvid Lindqvist, Head of Research Catella Corporate Finance.

Använd denna länk för att anmäla dig som deltagare till kapitalmarknadsdagen.

Här kan du se hela programmet.

Foto: Jonas Björkman, VD Tessin

Tessin Nordic AB (publ) (”Tessin”) är Nordens största investeringsplattform för fastigheter med över 50 000 registrerade medlemmar. Plattformen är en mötesplats för bolag som söker kapital för att bygga, förädla och förvärva fastigheter, och investerare som söker hög avkastning på en svåråtkomlig marknad. Sedan starten har Tessin rest mer än 2,1 miljarder kronor i kapital fördelat på över 190 fastighetsaffärer.

Tessin Nordic appoints new CEO Heidi Wik25.1.2021 14:29:43 CETPress release

Stockholm, Sweden – Tessin Nordic AB (publ), the leading alternative property financing platform in the Nordics, is announcing the appointment of Heidi Wik as its new President and CEO. The appointment is an aspect of Tessin’s sharper focus on broadening and strengthening its core business while stepping up initiatives to build up Tessin Capital’s offering to institutional investors. Tessin’s current CEO will transition to the new role of Head of Business Development with focus on institutional investor relations.

Tessin Nordic utser Heidi Wik till ny VD22.1.2021 12:50:05 CETPressmeddelande

Stockholm, Sverige – Tessin Nordic AB (publ) – Nordens ledande plattform inom alternativ fastighetsfinansiering meddelar att man rekryterat Heidi Wik till ny VD och koncernchef för Tessin. Rekryteringen är ett led i Tessins ökade fokus på att bredda och stärka kärnaffären samtidigt som Tessin ökar satsningarna på att bygga upp Tessin Capitals erbjudande mot institutionella investerare. Tessins nuvarande VD tillträder den nyinrättade rollen som affärsutvecklingschef med fokus på relationer med institutionella investerare.

Tessin ohittaa 100 miljoonan euron virstanpylvään välitetyn lainapääoman määrässä22.12.2020 07:30:00 CETPressmeddelande

Tukholma, Ruotsi - Tessin Nordic AB ilmoittaa, että Tessinin kautta rahoitusta rakennushankkeilleen hakevien kiinteistökehittäjien määrä on kuluneen vuoden aikana kasvanut huomattavasti. Vuonna 2020 Tessin on allekirjoittanut toimeksiantosopimuksia yhteensä hieman yli 100 miljoonan euron edestä luotonantovolyymilla mitattuna, mikä on 56 prosenttia enemmän kuin vuonna 2019.