Tessin ohittaa 100 miljoonan euron virstanpylvään välitetyn lainapääoman määrässä

Tukholma, Ruotsi - Tessin Nordic AB ilmoittaa, että Tessinin kautta rahoitusta rakennushankkeilleen hakevien kiinteistökehittäjien määrä on kuluneen vuoden aikana kasvanut huomattavasti. Vuonna 2020 Tessin on allekirjoittanut toimeksiantosopimuksia yhteensä hieman yli 100 miljoonan euron edestä luotonantovolyymilla mitattuna, mikä on 56 prosenttia enemmän kuin vuonna 2019.

Jonas Björkman, tj, Tessin

"Sekä rahoitushakemusten määrä että haettavien lainasummien koko ovat kasvaneet merkittävästi.”, kertoo Tessinin toimitusjohtaja Jonas Björkman.

Kaikista kiinteistöalan toimijoilta vastaanottamistaan rahoitushakemuksista Tessin on marraskuun 30. päivään mennessä sopinut rahoituksen välittämisestä yhteensä 48 kohteeseen. Kiinteistölainojen kokonaisarvo on hieman yli 100 miljoonaa euroa.

Suurin osa lainoista kohdistuu asuntohankkeisiin eri puolilla Ruotsia. Hankkeet julkaistaan tavalliseen tapaan Tessinin digitaalisessa joukkorahoituspalvelussa, jossa sijoittajat ovat yksityishenkilöitä, yrityksiä ja institutionaalisia sijoittajia.

"Pandemia ei muuta sitä tosiasiaa, että suuressa osassa Ruotsia on laaja asuntopula, ja kiinteistökehittäjät työskentelevät vilkkaasti saavuttaakseen Ruotsin asuntoviraston asettaman tavoitteen 600 000 uuden asunnon rakentamiseksi vuoteen 2025 mennessä", toteaa Jonas Björkman.

Tessinin sijoittajat ovat toistaiseksi sijoittaneet yli 2,6 miljardia Ruotsin kruunua, ja lainapääomalla on rahoitettu yli 5 000 asunnon sekä liiketilojen ja yhteiskuntakiinteistöjen rakentamista.

”Tavoitteenamme on auttaa ylläpitämään rakentamisen tahtia Ruotsissa jatkamalla mielenkiintoisten sijoitus- ja rahoitusratkaisujen tarjoamista kiinteistömarkkinoilla. 100 miljoonan euron rajan ylittäminen on seurausta pitkäjänteisten asiakassuhteiden rakentamiseen tähtäävästä työstä."

Tessin-faktaa

Jäsenten lukumäärä: > 53 800

Rahoituskierroksien lukumäärä: 242

Välitetty pääoma:> 2,5 miljardia Ruotsin kruunua

Takaisinmaksettu pääoma:> 1,5 miljardia Ruotsin kruunua

Keskimääräinen tuotto: noin 8,42 prosenttia *

* Tessinin jäsenten keskimääräinen tuotto perustuu kaikkien Tessinin alustalla olevien lainojen painotettuun vuotuiseen tuottoon. Laskelma sisältää myös todetut luottotappiot.

Jonas Björkman, tj, Tessin

Tessin Nordic AB (publ) (”Tessin”) on Pohjoismaiden suurin kiinteistöalan joukkorahoitusalusta, jossa on 54000 rekisteröityä jäsentä. Ajatuksena on yhdistää potentiaaliset kiinteistöhankkeet, jotka eivät ole saaneet tarpeeksi rahoitusta sijoittajien kanssa, joilla on halua sijoittaa kohtuullisella tuotolla. Perustamisestaan lähtien Tessin on nostanut yli 257,0 miljoonaa EUR pääomaa, jotka on jaettu keskenään yli 240 hankkeeseen.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Tessin Nordic