Tessin passerar 200 finansierade fastighetsprojekt

Tessin Nordic passerar en viktig milstolpe i och med att Tessins medlemmar tillsammans har finansierat fler än 200 fastighetsprojekt via plattformen, vilket uppskattas motsvara cirka 8 500 svenska bostäder och kommersiella lokaler.

Foto: Joakim Aglo

”Med eller utan pandemi kvarstår faktum att det råder en omfattande bostadsbrist i Sverige och det är viktigt att branschen samarbetar för att uppnå Boverkets målsättning om 600 000 nya bostäder fram till 2025,” säger Jonas Björkman, VD för Tessin.

Tessins investeringsplattform har idag fler än 52 000 medlemmar som tillsammans investerat cirka 2,2 miljarder kronor i svenska fastighetsprojekt.

”Kapitalet från Tessins medlemmar är en avgörande faktor för att många fastighetsprojekt som har svårt att få finansiering från de traditionella bankerna blir genomförda så att människor kan flytta in och bygga en tillvaro. Det känns fantastiskt att vi på så kort tid har uppnått så pass höga volymer.” avslutar Jonas Björkman.

Foto: Joakim Aglo

Tessin Nordic AB (publ) (”Tessin”) är Nordens största investeringsplattform för fastigheter med över 52 000 registrerade medlemmar. Plattformen är en mötesplats för bolag som söker kapital för att bygga, förädla och förvärva fastigheter, och investerare som söker hög avkastning på en svåråtkomlig marknad. Sedan starten har Tessin rest mer än 2,2 miljarder kronor i kapital fördelat på över 200 fastighetsaffärer.