Tessin rankas som ett av Sveriges snabbast växande teknikföretag enligt Sweden Technology Fast 50

Tessin kniper en 30e-plats i Deloittes årliga ranking över Sveriges 50 snabbast växande teknikföretag.

– Precis som i fjol visar årets Fast 50 på fortsatt stark tillväxt för innehållsdrivna företag, med en stor andel spelutvecklare på listan, säger Erik Olin, partner på Deloitte och ansvarig för Sweden Technology Fast 50.

På listan syns flera framgångsrika fintechbolag som Swish och Kivra, men Tessin är ensam representant från fastighetsbranschen.

– Det känns otroligt kul att få representera just fastighetsbranschen som tills nu ansetts vara väldigt konservativ. Vårt mål är att i grunden förändra marknaden för fastighetsfinansiering och det här är en bekräftelse på att vi är på väg i rätt riktning, säger Tessins vd Jonas Björkman.

Rankingen, som i år genomförs för 16:e gången, inkluderar såväl publika som privata bolag och omfattar all typ av teknologi, från internet, datorer och annan datautrustning till life sciences. Resultatet baseras på företagens genomsnittliga intäktsökning under den gångna fyraårsperioden och enligt tillgängliga årsredovisningar hos Bolagsverket per den 31 juli.

– Att vi ser så många smarta lösningar som utvecklats av årets Fast 50-företag är ett tydligt bevis på Sveriges starka entreprenörskap och vår position som ett samhälle i digitaliseringens framkant. Vi gratulerar årets bolag till en fin utveckling, säger Erik Olin.

Tessin Nordic utser Heidi Wik till ny VD22.1.2021 12:50:05 CETPressmeddelande

Stockholm, Sverige – Tessin Nordic AB (publ) – Nordens ledande plattform inom alternativ fastighetsfinansiering meddelar att man rekryterat Heidi Wik till ny VD och koncernchef för Tessin. Rekryteringen är ett led i Tessins ökade fokus på att bredda och stärka kärnaffären samtidigt som Tessin ökar satsningarna på att bygga upp Tessin Capitals erbjudande mot institutionella investerare. Tessins nuvarande VD tillträder den nyinrättade rollen som affärsutvecklingschef med fokus på relationer med institutionella investerare.

Tessin ohittaa 100 miljoonan euron virstanpylvään välitetyn lainapääoman määrässä22.12.2020 07:30:00 CETPressmeddelande

Tukholma, Ruotsi - Tessin Nordic AB ilmoittaa, että Tessinin kautta rahoitusta rakennushankkeilleen hakevien kiinteistökehittäjien määrä on kuluneen vuoden aikana kasvanut huomattavasti. Vuonna 2020 Tessin on allekirjoittanut toimeksiantosopimuksia yhteensä hieman yli 100 miljoonan euron edestä luotonantovolyymilla mitattuna, mikä on 56 prosenttia enemmän kuin vuonna 2019.