Tessin växer med cirka 270 procent i tecknade kundavtal för alternativ fastighetsfinansiering under Q1 2020

Bild: Luke van Zyl

”Vi har sett en ökning av både antalet förfrågningar och önskat kapitalbelopp” konstaterar Jonas Björkman, VD för Tessin.

Av förfrågningarna har Tessin tecknat avtal med 25 aktörer avseende fastighetslån till ett sammanlagt värde om 330 miljoner kronor. Majoriteten av lånen går till bostadsprojekt i olika delar av Sverige. Lånen kommer att presenteras till medlemmarna på Tessins digitala investeringsplattform.

”Med eller utan pandemi kvarstår faktum att det råder en omfattande bostadsbrist i många delar av Sverige och vi ser en fortsatt hög aktivitet bland fastighetsutvecklare för att uppnå Boverkets målsättning om 600 000 nya bostäder fram till 2025” säger Jonas Björkman.

Bild: Luke van Zyl

Tessin Nordic AB (publ) (”Tessin”) är Nordens största investeringsplattform för fastigheter med över 50 000 registrerade medlemmar. Plattformen är en mötesplats för bolag som söker kapital för att bygga, förädla och förvärva fastigheter, och investerare som söker hög avkastning på en svåråtkomlig marknad. Sedan starten har Tessin rest mer än 2,1 miljarder kronor i kapital fördelat på över 190 fastighetsaffärer.

Tessin Nordic utser Heidi Wik till ny VD22.1.2021 12:50:05 CETPressmeddelande

Stockholm, Sverige – Tessin Nordic AB (publ) – Nordens ledande plattform inom alternativ fastighetsfinansiering meddelar att man rekryterat Heidi Wik till ny VD och koncernchef för Tessin. Rekryteringen är ett led i Tessins ökade fokus på att bredda och stärka kärnaffären samtidigt som Tessin ökar satsningarna på att bygga upp Tessin Capitals erbjudande mot institutionella investerare. Tessins nuvarande VD tillträder den nyinrättade rollen som affärsutvecklingschef med fokus på relationer med institutionella investerare.

Tessin ohittaa 100 miljoonan euron virstanpylvään välitetyn lainapääoman määrässä22.12.2020 07:30:00 CETPressmeddelande

Tukholma, Ruotsi - Tessin Nordic AB ilmoittaa, että Tessinin kautta rahoitusta rakennushankkeilleen hakevien kiinteistökehittäjien määrä on kuluneen vuoden aikana kasvanut huomattavasti. Vuonna 2020 Tessin on allekirjoittanut toimeksiantosopimuksia yhteensä hieman yli 100 miljoonan euron edestä luotonantovolyymilla mitattuna, mikä on 56 prosenttia enemmän kuin vuonna 2019.