TestAgent lanserad: Tester, recensioner och betyg

TestAgent har nu lanserat sin webbplats på den svenska marknaden. Målsättningen är att hjälpa konsumenter till smartare och bättre köpbeslut.

Genom att erbjuda en AI-plattform som sammanställer och analyserar användarrecensioner, expertbetyg och priser för olika produkter från hundratals hemsidor, driver TestAgent förändring i konsumentbranschen.

Recensioner hos TestAgent

TestAgent syftar till att underlätta för konsumenter när de ska köpa produkter inom många olika typer av kategorier. Al-tjänsten sammanställer alla tester och recensioner hos TestAgent, vilket gör att konsumenter enklare kan skapa sig en uppfattning och få en tydlig bild av vilken produkt som är bäst för deras behov och önskemål. Idag är det ofta krångligt och tidskrävande för konsumenter att söka fram rätt information på nätet.

En av de nyaste testerna på plattformen är en jämförelse om kaffebryggare som hjälper användare av tjänsten att hitta den bästa kaffebryggaren för deras behov.

Dagens konsumenter vill att det ska gå snabbt att hitta rätt information på nätet så att de snabbt och enkelt kan fatta ett bra köpbeslut. Tyvärr är dilemmat att det finns ett enormt stort informationsflöde på hundratals olika webbsidor, vilket ofta leder till timtals av forskning, prisjämförelser och granskning av olika recensioner om en viss produkt. Vi vill lösa detta dilemma med TestAgent,” säger Joacim Ståhl, TestAgent Group.

Allt fler trender pekar på att dagens konsumenter gärna vill läsa på om produkter före de genomför ett köp. Enligt en undersökning som Internetstiftelsen publicerat om svenskarna och internet, så undersöker hela nio av tio personer produktomdömen och jämför priser före ett köp.

Sedan pandemin, gör dessutom ett större antal konsumenter sina inköp av produkter på internet. Det traditionella sättet att handla varor i fysiska butiker, håller på att gå igenom ett skifte där fler och fler konsumenter upptäcker fördelarna med shopping på nätet, istället för att gå runt i fysiska butiker. Av den anledningen finns det också ett växande behov för tydlig information och tjänster som TestAgent, som samlar allt på en och samma plats.

Joacim Ståhl, TestAgent Group

joacim@testagent.se

ROI Media ser ökad tillväxt på marknaden för låneförmedlare som erbjuder låntagare att låna 4000 kr till 60 000 kr efter investering från BGF22.11.2021 22:08:49 CET | Pressmeddelande

Med motiveringen “ett starkt team av entreprenörer och ett företag med en tydlig plan samt genuint innovativa och betydande satsningar inom sektorn” fick ROI Media Ltd. i januari i år en investering på fyra miljoner från investeringsbolaget BGF. “Den extra finansieringen från BGF kommer att möjliggöra ännu snabbare tillväxt och utöka vår marknadsandel”, uttryckte Robin Kaneteg, medgrundare och VD för ROI efter tillkännagivandet av investeringen från BGF.