The Banana Project – en ny RTD

1.12.2016 15:15 | Spendrups Bryggeri AB

Med glimten i ögat, en hel del experimentlusta och ett tydligt krav på ekologiska ingredienser har nu blanddrycken The Banana Project sett dagens ljus. Från den 1 december finns The Banana Project, från Liquid Industries, på Systembolaget.

Trenden visar att dagens medvetna konsumenter tycker att blanddrycker är för söta, artificiella och väldigt förutsägbara. Man söker i stället en inte fullt så söt dryck som är naturlig och helst ekologisk.

- Idag lanserar vi premiumprodukten The Banana Project på Systembolaget. Här har dryckesblendern fått stort utrymme för sin experimentlusta. Det är en ekologisk blanddryck  som doftar och smakar banan, solmogna päron och lätta toner av citrus. Smaken är frisk och har en krispig syra, säger Anna Lidström, marknadschef för vatten och läsk på Spendrups.

Blanddryck eller RTD (Ready To Drink) är en smaksatt kolsyrad alkoholhaltig dryck.   ./.

Fakta och smakbeskrivning

Typ : 33 cl engångsflaska.

Doft : Tydliga toner av banan med inslag av solmogna gula päron och lätta toner av citrus

Smak : Frisk och lätt i smaken med inslag av tropisk frukt, en aning banan, solmogna päron och en tydlig, krispig syra

Alkoholhalt: 4,5 %

Pris på Systembolaget: 15:90 kronor

Art. nr Systembolaget: 1726-03

För mer information, vänligen kontakta:

Anna Lidström, marknadschef alkoholfritt och cider, anna.lidstrom@spendrups.se , 070-182 78 73

Rose-Marie Hertzman, presschef Spendrups, rose-marie.hertzman@spendrups.se , 070-283 02 75

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri,  Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Briska, El Coto, Gallo m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 900 medarbetare och omsätter ca 3,3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri.  www.spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i femte generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 950 medarbetare och omsätter cirka 3,3 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Hellefors Bryggeri och BIBAB. www.spendrups.se

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.