The Hebbe Sisters i BingoLotto

Glädje, utstrålning & musikalitet. Dessa ord utgör verkligen kärnan i The Hebbe Sisters artisteri. Den 8 mars, kl. 18.00 i TV4, äntrar dessa skönsjungande systrar scenen i BingoLotto!

Individuellt är de Emelie, Josefine och Maria Hebbe. Tillsammans är de The Hebbe Sisters – och en självklar trio på den svenska musikscenen! Vilka systraskaror kan mäta sig med den oerhörda glädje och musikalitet som dessa värmlandsdöttrar utstrålar? Med en stark förkärlek till swingmusik levererar man musikalisk magi och precis tonsäkerhet, spelning efter spelning. Trion uppträder regelbundet både i Sverige och utomlands. Tiden på den svenska och internationella musikscenen har inneburit många spännande möten. Genom åren har man uppträtt tillsammans med musiker från hela världen, däribland boogie woogie-stjärnan Silvan Zingg (Schweiz), Gordon Webster Band (New York), jazzvirtuosen Gunhild Carling.

”Helt solklart!” sa Charlotte Perrelli när systrarna 2009 medverkade i TV4-produktionen Talang. Trion rosades flitigt för sina vackra sångröster och sjöng sin väg in i folkets hjärtan. Ett första kapitel i framgångssagan som är The Hebbe Sisters var därmed ett faktum. Därefter har man även äntrat scenen i Allsång på Skansen. Även Bingolottos scen är för systrarna bekant.

Söndagen den 8 mars 2020, kl. 18.00, välkomnar vi The Hebbe Sisters till BingoLotto!