”THE LOFT by Brussels Airlines & Lexus” utsedd till ‘Europas ledande flygplatslounge 2019’

Brussels Airlines och Lexus gemensamma flygplatslounge THE LOFT vid Bryssels flygplats i Belgien är bäst i Europa, enligt World Travel Awards som årligen utser och prisar resevärldens bästa produkter och tjänster.

THE LOFT är ett unikt loungekoncept skapat tillsammans av Brussels Airlines och Lexus. Komfort, teknik och design står i fokus med en blandning av belgisk stil och japansk omtänksamhet. Loungen öppnade för första gången 25 juni 2018 och har sedan dess haft över 450 000 besökare.

- Vi är extremt stolta över att ta emot den här prestigefulla utmärkelsen från resebranschen och våra kunder. Det visar att vi inte bara pratar om att ställa kunden i fokus, det är något vi helhjärtat arbetar med i alla led. Utmärkelsen får oss att fortsätta investera i vår service till kunderna, säger Tanguy Cartuyvels, Head of Customer Experience & Markering at Brussels Airlines.
- THE LOFT by Brussels Airlines & Lexus är ett perfekt exempel på hur samarbeten med partners som Lexus, som också drivs av att erbjuda högsta kvalitet, gör det möjligt för oss att erbjuda våra kunder en miljö anpassad för deras individuella behov.

Pascal Ruch, Head of Lexus Europe, fortsätter: Vi är stolta över att reseindustrin uppskattar den unika upplevelsen som Lexus och Brussels Airlines tillsammans erbjuder resenärerna genom loungen. För Lexus är det här en spännande möjlighet att få berätta om våra kärnvärden inom design och hantverksskicklighet för en global publik bortom bilvärlden. Det här är en plats där människor kan uppleva och njuta av Lexus genuina Omotenashi-omhändertagande för en japansk och unik upplevelse.

THE LOFT är 2 040 kvadratmeter stor och erbjuder sittplatser för 500 gäster. Loungen är också uppdelad i olika avdelningar med olika känsla och syften, bland annat en central bar, sittplatser och ett avskilt område för de som arbetar på språng. Dessutom erbjuder loungen bland annat ett dedikerat hi-end ljudrum utrustat med Mark Levinson-teknik, massagestolar med Lexus LS Shiastu-effekt och inte minst en miljö fri från plastflaskor.

Lexus-zonen i loungen har designats av FITCH som också har skapat den framgångsrika designen hos Lexus europeiska återförsäljare och med inspiration från INTERSECT by Lexus-anläggningarna i Tokyo, Dubai och New York.