The Mamas i Bingolotto

På söndag gästas vi av The Mamas, gruppen som slog igenom över en natt som körsångerskor i Melodifestivalen 2019 tillsammans med John Lundvik.

Foto:Andreas Johansson

Genomslaget kom direkt efter att de medverkat i Melodifestivalen 2019 tillsammans med John Lundvik vid hans framträdande i svenska Melodifestivalen 2019 med bidraget ”Too Late For Love”. Resultatet blev slående, inte bara för John utan även för The Mamas när de tillsammans sjöng hem vinsten i finalen på Friends Arena. Detta efter att bidraget fick högsta poäng, inte bara av publiken, utan också av samtliga medverkande jury länder vilket aldrig tidigare inträffat. Ett historiskt ögonblick! The Mamas fick följa med John Lundvik för att representera Sverige i ESC 2019 som gick av stapeln i Tel Aviv och det resulterade i en femte plats! Idag är The Mamas officiellt en grupp på 3 sympatiska superdivor - Ash Haynes, Loulou Lamotte & Dinah Yonas Manna - med talang utöver det vanliga! 2020 vann de själva den svenska Melodifestivalen med låten ”Move”

Bingolotto Måndagen den 18 oktober 2020, kl. 18.00 i TV4

Foto:Andreas Johansson