The Naia Initiative signar fotbolls-proffset Kristoffer Peterson

Den svenska funktionsdrycken The Naia Initiative välkomnar fotbollsspelaren Kristoffer Peterson som ny ambassadör. Mittfältaren har sin hemvist i den klassiska tyska klubben Fortuna Düsseldorf som just nu jagar kvalplats till Bundesliga.

- Jag är stort fan av produkterna och det känns bra att representera ett varumärke med så goda värderingar. Jag ser fram emot att bli en del av The Naia Initiative-familjen, säger Kristoffer Peterson.

Kristoffer Peterson är en landslagsmeriterad mittfältare som idag spelar för tyska Fortuna Dusseldorf i Bundesliga 2. Redan som 16-åring flyttade Kristoffer från svenska västkusten till fotbollsgalan Liverpool, när han värvades till Liverpools FCs akademi. Sedan dess har Kristoffer gjort sejourer i bland annat holländska Utrecht och walesiska Swansea City innan han nu landat i den tyska kulturstaden. Med några matcher kvar att spela ligger Fortuna i den övre halvan av tabellen, med uppflyttning inom räckhåll.

Kristoffer blir en del av The Naia Initiatives växande engagemang inom elitidrott och hans undertecknande blir  ett viktigt steg i att stärka funktionsdryckens position inom fotboll.

- Det känns jättekul att välkomna Kristoffer till vårt ambassadörsstall. Han är ett energirikt och snabbfotat superproffs, som alltid kämpar tills domaren blåser, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef på Spendrups.

För bildmaterial, vänligen besök:

För mer information, vänligen kontakta:
Anna-Stina Hallberg, marknadschef på Spendrups
E-mail: anna-stina.hallberg@spendrups.se
Telefon: 070-2029217
thenaiainitiative.se

Om The Naia Initiative
The Naia Initiative är ett svenskt varumärke som tillverkar funktionsdrycker med noggrant utvalda ingredienser helt fria från animaliska tillsatser, konserveringsmedel och artificiella färgämnen. The Naia Initiative grundades 2019.

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

Prego! Premiumöl från Italien på väg5.5.2021 15:05:39 CEST | Pressmeddelande

Det sägs att det första italienska ölet skapades före romartiden. Dagens äldsta byggeri Menabrea grundades 1846 och ligger i Biella, vid alpernas fot i norra Italien. Det var där som Guiseppe Menabrea upptäckte ett underjordiskt grottsystem som tillsammans med ett otroligt rent vatten från alperna och den kalla friska luften var det perfekta läget för ett bryggeri. Sedan den 1 mars finns Menabrea Bionda på våra italienska restauranger och på Systembolagets beställningssortiment och den 1 juni kommer nu Menabrea Bionda på 33 cl burk.