The Poodles och Anna Bergendahl i Bingolotto

Den första vårmånaden rullar vidare i BingoLotto med Agneta Sjödin som programledare. På söndag bjuder Agneta in hårdrockarna i The Poodles och så kommer den forna melodifestivalvinnaren Anna Bergendahl till studion. Husbandet leds av Mattias Bylund.

PUDELROCKARE OCH SCHLAGERVINNARE

Den svenska rockgruppen The Poodles gjorde sig kända för den stora massan och fick sitt stora genombrott i den svenska Melodifestivalen 2006. De deltog även i Melodifestivalen två år senare tillsammans med E-Type och låten Line of Fire. I nuläget är de aktuella med rykande färska plattan Prisma, det sjunde albumet i ordningen.

Anna Bergendahl vann den svenska Melodifestivalen 2010 och fick representera Sverige i Eurovision Song Contest. Idag är hon aktuell med två nya låtar, Vice och Broken Melody, En EP kommer i april och ett album kommer senare under året. Men långt innan dess uppträder Anna i BingoLotto nu på söndag.

BingoLotto – söndag 11 mars kl. 18:00 i TV4

John Lundvik i BingoLotto15.1.2019 11:43:30Pressmeddelande

På söndag bjuder programledare Rickard Olsson in artisten och låtskrivaren John Lundvik till BingoLotto. Husbandet leds av Mattias Bylund. Artisten, sångaren och låtskrivaren John Lundvik fick han sitt stora genombrott 2010 efter att tillsammans med Jörgen Elofsson skrivit Kronprinsessan Victorias och Daniels bröllopsgåva "When You Tell The World You're Mine". Låten framfördes av Björn Skifs och Agnes och kom att nå stora framgångar på Svensktoppen. John är aktuell med bidraget Too late for love i Melodifestivalen 2019. Rickard Olsson är kvällens programledare och BingoLottos husband leds av Mattias Bylund. BingoLotto – Söndag 20 januari kl. 18 i TV4.