The Poodles och Anna Bergendahl i Bingolotto

Den första vårmånaden rullar vidare i BingoLotto med Agneta Sjödin som programledare. På söndag bjuder Agneta in hårdrockarna i The Poodles och så kommer den forna melodifestivalvinnaren Anna Bergendahl till studion. Husbandet leds av Mattias Bylund.

PUDELROCKARE OCH SCHLAGERVINNARE

Den svenska rockgruppen The Poodles gjorde sig kända för den stora massan och fick sitt stora genombrott i den svenska Melodifestivalen 2006. De deltog även i Melodifestivalen två år senare tillsammans med E-Type och låten Line of Fire. I nuläget är de aktuella med rykande färska plattan Prisma, det sjunde albumet i ordningen.

Anna Bergendahl vann den svenska Melodifestivalen 2010 och fick representera Sverige i Eurovision Song Contest. Idag är hon aktuell med två nya låtar, Vice och Broken Melody, En EP kommer i april och ett album kommer senare under året. Men långt innan dess uppträder Anna i BingoLotto nu på söndag.

BingoLotto – söndag 11 mars kl. 18:00 i TV4