The Skills Revolution - rapport lanseras på World Economic Forum idag

Idag berättar ManpowerGroup i en ny rapport om Kunskapsrevolutionen. Den går kort ut på att människor måste lära nytt och anpassa sin kompetens till ett arbetsliv i ständig och snabb förändring.

I veckan pågår årets möte i Davos för World Economic Forum, där ManpowerGroup är partners. Temat för mötet, där många av världens toppledare deltar, är Responsive and responsible leadership. En del i ett ansvarstagande ledarskap för såväl företag som samhället i stort är att stötta människor i att tillägna sig nya kunskaper och färdigheter, för att på så sätt minska klyftorna mellan människor och trygga framtida kompetensbehov.

65% av de jobb som generation Z kommer att utföra finns ännu inte. I detta läge blir egenskaper, som vilja och förmåga att tillägna sig rätt kompetens, viktigare än det man redan kan. En inställning och en förmåga att lära sig och att hålla sig aktuell på arbetsmarknaden blir avgörande för individen. Det och mycket mer finns att läsa i ManpowerGroups nya rapport The Skills Revolution.

ManpowerGroup™ är världsledande inom arbetsmarknadsrelaterade tjänster. Genom globala insikter och lokal expertkunskap skapar vi värde för våra kunder. Vi kallar det Innovative Workforce Solutions. ManpowerGroup™ Sverige har 12 000 medarbetare på ett 70-tal orter och med fyra varumärken: ManpowerGroup™ Solutions, Experis, Manpower och Right Management. Varje år sätter vi 20 000 personer i jobb i Sverige.

Kommuner pratar integration genom jobb på Matchningsakuten i Almedalen21.6.2018 11:48Pressmeddelande

Hur löser vi integration genom jobb? Högkonjunktur, kompetensbrist och utanförskap. Att snabbt få ut nyanlända arbetssökande i arbetslivet är en viktig samhällsfråga och samtidigt en möjlighet för Sverige. Under Almedalsveckan i Visby bjuder ManpowerGroup in utvalda till Matchningsakuten i Almedalen för att prata om matchning och integration genom jobb. Tillsammans med kommunföreträdare diskuterar ManpowerGroup lösningar för att snabbt matcha rätt kompetens med rätt arbetsgivare. Följ #matchningsakuten på Twitter och LinkedIn 2-6 juli.