The Skills Revolution - rapport lanseras på World Economic Forum idag

Idag berättar ManpowerGroup i en ny rapport om Kunskapsrevolutionen. Den går kort ut på att människor måste lära nytt och anpassa sin kompetens till ett arbetsliv i ständig och snabb förändring.

I veckan pågår årets möte i Davos för World Economic Forum, där ManpowerGroup är partners. Temat för mötet, där många av världens toppledare deltar, är Responsive and responsible leadership. En del i ett ansvarstagande ledarskap för såväl företag som samhället i stort är att stötta människor i att tillägna sig nya kunskaper och färdigheter, för att på så sätt minska klyftorna mellan människor och trygga framtida kompetensbehov.

65% av de jobb som generation Z kommer att utföra finns ännu inte. I detta läge blir egenskaper, som vilja och förmåga att tillägna sig rätt kompetens, viktigare än det man redan kan. En inställning och en förmåga att lära sig och att hålla sig aktuell på arbetsmarknaden blir avgörande för individen. Det och mycket mer finns att läsa i ManpowerGroups nya rapport The Skills Revolution.

Gustavlundsvägen 18
16102 Bromma

020-375 375http://www.manpowergroup.se

ManpowerGroup™ är världsledande inom arbetsmarknadsrelaterade tjänster. Genom globala insikter och lokal expertkunskap skapar vi värde för våra kunder. Vi kallar det Innovative Workforce Solutions. ManpowerGroup™ Sverige har 12 000 medarbetare på ett 70-tal orter och med fyra varumärken: ManpowerGroup™ Solutions, Experis, Manpower och Right Management. Varje år sätter vi 20 000 personer i jobb i Sverige.

Nollprognos för sysselsättningen på höstens arbetsmarknad8.9.2020 07:33:31 CESTPressmeddelande

Den globala hälsokrisen påverkar fortsatt sysselsättningen under det kommande kvartalet, enligt en ny prognos från svenska arbetsgivare. Det väntas råda stiltje på svensk arbetsmarknad med en oförändrad efterfrågan på arbetskraft under årets fjärde kvartal. Sysselsättningstrenden ligger på 0 procent, en stabilisering från förra kvartalets minusprognos som visade en arbetsmarknad i fritt fall. Det visar ManpowerGroups Arbetsmarknadsbarometer.