Therése Lindgren gör sin egna YouTube-Bingolott

Therése Lindgren, har en av Sveriges största kanaler på YouTube. Onsdag 17/5 börjar BingoLotto sälja Youtube-stjärnan Therése Lindgrens egna Bingolott online.

Onsdag 17/5 börjar BingoLotto sälja Youtube-stjärnan Therése Lindgrens egna Bingolott online. Lotten, som innehåller vinster framtagna av Therése Lindgren själv, kommer säljas online inför sändningen som sker i TV4söndagen den 28 maj. I pauserna kommer Therése även sända live på sin Youtube-kanal för mellansnack med sina fans. Samarbetet är framtaget mellan Folkspel, MediaCom och United Screens.

Detta är första gången någonsin som BingoLotto säljer en speciellt framtagen Bingolott som komplement till den ordinarie lotten. Bingolotten, som finns att köpa på Bingolotto.se innehåller speciellt utvalda vinster framtagna av Therése, anpassade för hennes publik, där de flesta är 18-35 år.

- Att BingoLotto har en äldre målgrupp och att vår marknadsföring till största delen är traditionell är ett faktum. De senaste två åren har kampanjer med influencers inför Uppesittarkvällen gett ett mycket bra resultat. Detta är ett test då vi behöver nå dem som vi normalt inte kommunicerar med och samtidigt erbjuda en relevant produkt, säger Jens Mikkelsen, produkt- och marknadsansvarig för BingoLotto.

- Detta är en fantastiskt spännande möjlighet för Folkspel att kunna ge ännu mer pengar till det svenska föreningslivet då allt överskott från lotterierna går direkt tillbaka till dem, säger Henrik Lindroth, marknadschef, Folkspel.

Konceptet och kampanjen är framtagen av Folkspel, Mediacom och United Screens. Kampanjen startar 14 maj och pågår fram till BingoLotto-kvällen 28 maj.

- BingoLotto tar samarbete med influencers till en ny nivå, där vi nu kopplar aktiviteten till direkt försäljning online. Det ska bli spännande att följa resultatet av detta, säger Ingela Urholm, kundansvarig för Folkspel på Mediacom.

BingoLotto har funnits sedan 1991 och har sedan starten genererat över 16 miljarder kronor till föreningslivet. Allt överskott från sålda lotter går direkt tillbaka till svenskt föreningsliv.

Therése Lindgren, har en av Sveriges största kanaler på YouTube på svenska, är 30 år gammal och har i dagsläget över 500 000 prenumeranter på sin kanal. Therése Lindgren ingår i United Screens, som är Nordens största multi-plattform nätverk och arbetar med online video-profiler på alla öppna videoplattformar.

För mer information vänligen kontakta:

Jessica Westin, Head of Communications, United Screens, 0702-792110, jessica@unitedscreens.se

Jens Mikkelsen, produkt-/marknadsansvarig BingoLotto, 0702-257507, jens.mikkelsen@folkspel.se

Henrik Lindroth, marknadschef, Folkspel, 0730-914422, henrik.lindroth@folkspel.se

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.