Thomas Cook Hotellfond växer med tre nya förvärv

Thomas Cook Group där Ving är en del, meddelar nu att hotellfonden Thomas Cook Hotel Investments (TCHI) förvärvat ytterligare tre fastigheter, inklusive ett av företagets flaggskeppshotell, Casa Cook på Kos. Förvärven innebär att fonden nu nästan har fördubblat sin portfölj på drygt ett år, till nio fastigheter.

Casa Cook Kos, foto Ving

De tre nya fastigheterna utgörs av Sunwing Arguineguin Seafront på Gran Canaria med 252 rum, Casa Cook Kos med 100 rum och en tomt på Kos där det planeras att bygga ett Cook’s Club, det senaste av företagets hotellkoncept till nästa sommar.

TCHI lanserades i mars 2018 med fem hotell, som ett joint venture tillsammans med hotellutvecklingsbolaget LMEY. De nya tilläggen tar den totala fonden till 2 500 rum inklusive de under utveckling. I nästa steg planeras förvärv i nivån med 10-15 hotell till 2021.

Fonden har inrättats för att hjälpa Thomas Cook att påskynda sin ambition att förvalta fler egna hotell och fokuserar på att investera i projekt i Grekland, Spanien och runt Medelhavet. Fonden kommer i sommar öppna sitt första nya projekt, Casa Cook på Ibiza.

Läs mer om Thomas Cook GroupCasa Cook Kos och Sunwing Arguineguin Seafront.

Fredrik HenrikssonKommunikationschef Thomas Cook Northern Europe/Ving

Casa Cook Kos, foto Ving
Sunwing Arguineguin, foto Ving

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.